חדשות בארץ

"יפוצצו" את הקואליציה? רע"מ באיום חדש

ברע"מ ממשיכים "לעשות שרירים" ולאיים על הקואליציה. הפעם זה תורו של יו"ר הסיעה, וליד טאהא, שצוטט כמי שאיים "לפוצץ את עסק" על רקע האכיפה נגד הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי

ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת השבוע הפרלמנטרי העמוס המצפה לחברי הכנסת, רע"מ ממשיכה "לעשות שרירים" ולשגר איומים על שלמותה של קואליציית בנט-לפיד בה היא חברה. מיכאל שמש דיווח אמש (ראשון) בכאן חדשות, כי יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא, איים "לפוצץ את העסק".

על פי הדיווח, העילה לאיום היא האכיפה נגד הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי. טאהא צוטט כמי שאמר, כי "מה שהולך לפוצץ את העסק זה האכיפות וההריסות של הבנייה בחברה הערבית. לא נחיה עם זה עוד".

בהתייחסו להצעת "חוק הקנאביס" של חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה), שצפויה לעלות לדיון במליאת הכנסת לאחר שההצבעה עליה נדחתה בשל התנגדותה של רע"מ, צוטט טאהא כמי שתקף: "אנשים בקואליציה עסוקים בלגליזציה בזמן שאנחנו נלחמים על הבית".

בעקבות הדיווח על דבריו, כתב טאהא בחשבון הטוויטר שלו כי "במשך יותר משבעה עשורים, היישובים הערביים היו מופקרים לחלוטין, ובכוונה תחילה, בתחום התכנון וההתחדשות העירונית, אישור תוכניות מתאר והרחבת שטחי בניה. מה כן פעל ופועל במרץ וללא הפסקה? אגף האכיפה פעל ופועל במרץ בחלוקת צווי הריסה, התראות וקנסות בסך מאות אלפי שקלים. מחריד ומזעזע".

ביום חמישי האחרון דווח, כי חברו לסיעה של טאהא, סעיד אל-חרומי, דורש להעביר מתפקידו את מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין. יניר קוזין דיווח בגלי צה"ל, כי הרקע לדרישה הוא סכסוך אישי בין השניים, בעקבות צווי הריסה שהוציאה הרשות לבתים ביישוב הבדואי ביר הדאג', מקום מגוריו ומעוזו הפוליטי של אל-חרומי.

כזכור, לפני שבועיים הציבה רע"מ אולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט, להעברה מיידית של סמכויות רשות הבדואים ממשרד ראש הממשלה למשרד הרווחה. האולטימטום נענה בתוך שעות, וחברי הממשלה אישרו את המהלך שנכלל בהסכם הקואליציוני עם רע"מ.

תגיות:רע"מוליד טאהא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה