חדשות בארץ

הממשלה מתרחבת: אלי אבידר שר בלי תיק, יאיר גולן סגן שרת הכלכלה

שרי הממשלה אישרו את מינויו של אלי אבידר לשר בלי תיק, ואת מינויו של יאיר גולן לסגן שרת הכלכלה והתעשייה. גולשים ברשתות החברתיות תקפו את הרחבת הממשלה

אבידר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אבידר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את מינויו של חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) לשר בלי תיק במשרד ראש הממשלה. חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ מונה לסגנה של שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב (העבודה), נמנע בהצבעה על מינויו של אבידר. לדבריו, לא ייתכן שלמפלגה עם שבעה מנדטים יהיו ארבעה שרים. על פי הדיווח של מיכאל שמש בכאן חדשות, בר-לב הוסיף: "יתכבד אבידר ויחכה שאלעזר שטרן יפנה את מקומו". אבידר צפוי להחליף בעוד מספר חודשים את שטרן, המכהן כשר לענייני מודיעין ומתכוון להתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

כזכור, ביום השבעתה של הממשלה הכריז אבידר על מרד, לאחר שזעם על התפקיד שהציע לו שר האוצר אביגדור ליברמן – להתמנות לשר תחתיו במשרד האוצר. אבידר, שדרש לקבל תפקיד מיניסטריאלי ביצועי, התנהל מאז כחבר כנסת עצמאי. הוא אף איים לתקוע מקלות בהעברת התקציב במידה ודרישתו לתפקיד שר לא תיענה. כעת, משמונה לתפקיד שר, הוא צפוי להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ולפנות את מקומו לנציג הבא ברשימת ישראל ביתנו.

הרחבת הממשלה התקבלה ברשתות החברתיות בביקורת נוקבת – ולא רק מימין. גולשים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית הביעו אכזבה מאי עמידתם של בכירי הקואליציה בהבטחות שסיפקו בשבתם באופוזיציה להקים ממשלה רזה ולא מנופחת. לאחר צירופם של אבידר וגולן, הממשלה מונה 28 שרים וחמישה סגני שרים.

חיצי ביקורת הופנו, בין היתר, לעברו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד. גולשים הזכירו לו כיצד לפני שנה, בהיותו ראש האופוזיציה, תקף את השר דאז בממשלת נתניהו-גנץ, מיכאל ביטון (כחול לבן), שמונה לשר במשרד הביטחון: "להיות 'שר ללא תיק במשרד הביטחון' זה להודות שאין לך עבודה, אבל להתפטר מהכנסת כדי לפנות זמן לזה שתוכל להמשיך לא לעשות כלום – זה כבר לגמרי חסר בושה".

כתב "ישראל היום", יהודה שלזינגר, תהה: "משהו מוזר – אנשים שהסתלבטו על המשרד של אורלי לוי שותקים היום על מינוי אלי אבידר לשר ללא תיק. אנחנו בממשלת ריפוי אז גזענות זו בטח לא הסיבה. מה כן יכול להיות?"

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) תקף: "מסתבר שהמחיר של אלי אבידר זה שר בלי תיק ושל יאיר גולן סגן שר. במקביל מכניסים עוד נורבגי לכנסת. השילוב של תשלום פוליטי מושחת (שר בלי תיק), מכירת האידאולוגיה והתפטרות מהכנסת = פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. הקואליציה הנוכחית משדרגת את מושג ה'מיצובישי של גולדפרב' לשיאים שליליים חדשים".

בתוך כך, כתבת חדשות 12, דפנה ליאל, דיווחה כי בישיבת הממשלה נרשם עימות בין השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', לבין השר לביטחון הפנים. פריג' זעם על כך שלא משתפים אותו בהחלטות המתקבלות בכל הקשור למגזר הערבי. "זה לא הגיוני", אמר. "אני השר היחיד הערבי בממשלה הזו, אני עולה כל יום בתקשורת. לא יכול להיות שתוכניות שנוגעות למגזר הערבי לא עוברות בשיתוף איתי".

ראש הממשלה נפתלי בנט, שניסה להרגיע את פריג', הבטיח כי יתקיים דיון בנושא. בר-לב מצדו הוסיף, כי יציג בפני פריג' את התוכניות הנוגעות למגזר. בסיכום העימות ביקש בנט משני השרים לקיים ביניהם שיח ישיר בסוגיה.

תגיות:יאיר לפידיאיר גולןאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה