חדשות בארץ

הרשת גועשת: השר המיועד אלי אבידר התחסן לקורונה

חבר הכנסת אלי אבידר, שימונה לשר ללא תיק, הודיע כי התחסן בתחילת החודש נגד נגיף הקורונה, לאחר שהביע במשך חודשים בפומבי את סירובו לכך. מלשכתו נמסר, כי "ההחלטה להתחסן נבעה מסיבות משפחתיות פרטיות ומתוך אחריותו כאיש ציבור". הרשת הגיבה בסערה על ההודעה

אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הממשלה תאשר מחר (ראשון) את מינויו של חבר הכנסת אלי אבידר לשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה האחראי על תכנון אסטרטגי. בעוד מספר חודשים הוא צפוי להתמנות לשר לענייני מודיעין, במקומו של אלעזר שטרן שיתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. השרים יאשרו גם את מינויו של חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ לסגן שרת הכלכלה והתעשייה.

לקראת מינויו לשר בממשלת בנט-לפיד, אבידר הודיע אתמול כי התחסן בתחילת החודש נגד נגיף הקורונה. מלשכתו של אבידר נמסר, כי "ההחלטה להתחסן נבעה מסיבות משפחתיות פרטיות ומתוך אחריותו כאיש ציבור".

הודעתו של אבידר באה על רקע המתקפה ביום חמישי של ראש הממשלה נפתלי בנט נגד סרבני החיסונים. כזכור, בחודשים האחרונים הבהיר אבידר כי אין בכוונתו להתחסן וסיפק הצהרות נגד מבצע החיסונים. "זה עניין אישי שלי, לי זה לא מתאים", אמר בחודש פברואר. "זו החלטה אישית שלי, זו החירות שלי. אני בכלל מתנגד לכל סוגיית הכפייה". בעקבות נאומו של בנט נגד סרבני החיסונים, נמתחה ברשתות החברתיות ביקורת על כניסתו לממשלה של אבידר.

בלשכתו של אבידר הדגישו, כי הוא "הקפיד לאורך כל החודשים האחרונים לבצע באופן שוטף בדיקות PCR בהן נמצא שלילי לנגיף מתוך אחריות אישית וציבורית. ח"כ אבידר לא מתנגד לחיסונים, ומשפחתו כולה התחסנה. יחד זאת, הביע בעבר את דעתו על כך שהוא קשוב ומעריך את חירותו האישית של כל אדם לזכות הבחירה על גופו".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, פרסם כי עם מינויו לשר צפוי אבידר להתפטר מהכנסת ולפנות את מקומו לנציג הבא ברשימת ישראל ביתנו. על פי הדיווח, בכירים בקואליציה תיארו את התנהלותו של אבידר כ"לא פחות מפרוטקשן". כזכור, ביום השבעתה של הממשלה הכריז אבידר על מרד, לאחר שזעם על התפקיד שהציע לו שר האוצר אביגדור ליברמן – להתמנות לשר תחתיו במשרד האוצר. אבידר, שדרש לקבל תפקיד מיניסטריאלי ביצועי, התנהל מאז כחבר כנסת עצמאי. על פי דיווחים שונים, הוא אף איים לתקוע מקלות בהעברת התקציב במידה ודרישתו לתפקיד שר לא תיענה.

בעקבות הודעת ההתחסנות של אבידר, הרשת געשה – הן על הניפוח הנוסף של הממשלה, והן על הסכמתו להתחסן לאחר חודשים בהם הצהיר בפומבי כי לא יעשה זאת. כתב "גלובס" אבישי גרינצייג צייץ בטוויטר:  "ההודעה לתקשורת לפיו 'ח"כ אבידר לא מתנגד לחיסונים, ומשפחתו כולה התחסנה' תוך קשירת העניין לאחריותו כאיש ציבור – היא כל כך מביכה, שאין צורך שאשלוף 100 צילומי מסך. אך נקודת אור: תאוות השררה יכולה לגרום למתנגד חיסונים, קונספירטור בוטה וגס, פתאום לגלות את נפלאות המדע ואת האחריות".

בהמשך הוסיף גרינצייג: "מדובר באירוע מדהים, שצריך לתת עליו את הדעת. בכנסת ה-22, אלי אבידר הגיש הצעת חוק על כפיית (!) חיסונים. בכנסת ה-23 אלי אבידר היה הסמן הקיצוני של ההתנגדות לחיסונים. בכנסת ה-24 אלי אבידר מודיע ערב מינויו לשר שהוא תומך בחיסונים והתחסן בעצמו מתוך אחריות ציבורית".

איש התקשורת הימני ינון מגל כתב בציניות: "אז אלי אבידר התחסן בסוף נגד קורונה ויקבל תפקיד שר. מפתיע שמישהו בממשלה הערכית הזאת מוותר על אג'נדה בשביל ג'וב".

העיתונאי בר שם אור כתב: "אלי אבידר, האיש שעשה קמפיין במשך חודשים נגד החיסונים, הלך להתחסן בחשאי בתחילת החודש בלי לעדכן את הציבור. אפשר גם להכניס את זה לרשימת הפרות הבטחת בחירות?". הפרשן ועורך הסקרים שלמה פילבר הוסיף עקיצה משלו: "אם כבר שר, הייתי ממנה את אלי אבידר לשר הממונה על הטיפול במתנגדי החיסונים". עורך המגזין החרדי "משפחה", אריה ארליך, כתב באירוניה: "שני ההישגים הבולטים של הממשלה: הצלת תוכי ושכנוע אלי אבידר להתחסן".

ירון אברהם מחדשות 12 התייחס להגדלה הנוספת של הממשלה, בניגוד להצהרות של ראשיה בהיותם באופוזיציה: "מי אמר שממשלה מנופחת היא לא יעילה? תגדילו את הממשלה למיליון שרים ונגיע לחסינות עדר, זה ממש פשוט".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונההחוק הנורבגיאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה