חדשות בארץ

חדשות השבת: ניסיון חדירה מירדן, אלי אבידר ימונה לשר

בנט שוחח עם יורש העצר של איחוד האמירויות, הסנאט של פולין אישר את החוק שנועד להגביל את תביעות הרכוש של ניצולי שואה וצאצאיהם. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 21:47)

חמישה חשודים חדרו הלילה (שבת) משטח ירדן לשטח ישראל. בתום מרדף עצרו לוחמי צה"ל ומג"ב את החמישה בסמוך למפעלי ים המלח. מצה"ל נמסר, כי על החשודים לא נמצאו כלי נשק. ככל הנראה, מדובר במהגרי עבודה.

ניסיון חדירה נוסף מירדן אירע הערב, כאשר שלושה בני אדם ניסו לחצות את הגבול לישראל ליד קיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות. בחדשות 12 דווח, כי צבא ירדן פתח לעבר השלושה באש. אחד מהם נהרג, ושניים נמלטו בחזרה לשטח הירדני. בצה"ל ציינו, כי האירוע התרחש בשטח ירדן ואף אחד מהחשודים לא הצליח לחצות את הגדר.

משרד הבריאות עדכן הערב, כי אתמול אובחנו 1,430 נדבקים חדשים בקורונה – שיא יומי בגל התחלואה הנוכחי. קרוב ל-87 אלף בדיקות פוענחו, ובשיעור החיוביים נרשמה ירידה קלה ל-1.66%.

11,102 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים בישראל, מתוכם 169 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים מוסיף לעלות, ועומד הערב על 89, ביניהם 12 מונשמים. מצבם של 23 חולים מוגדר קריטי. ביממה האחרונה נפטר חולה נוסף כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,458.

הממשלה תאשר מחר את מינויו של חבר הכנסת אלי אבידר לשר ללא תיק במשרד ראש הממשלה. בהמשך הוא צפוי להתמנות לשר לענייני מודיעין במקומו של אלעזר שטרן, המיועד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, אבידר יתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, ויפנה את מקומו לנציג הבא ברשימת ישראל ביתנו.

לקראת מינויו לשר בממשלת בנט-לפיד, אבידר הודיע אתמול כי התחסן בתחילת החודש נגד נגיף קורונה, זאת לאחר חודשים בהם הבהיר כי אין בכוונתו לעשות זאת. מלשכתו של אבידר נמסר, כי "ההחלטה להתחסן נבעה מסיבות משפחתיות פרטיות. ומתוך אחריותו כאיש ציבור".

הודעתו של אבידר באה על רקע מתקפתו של ראש הממשלה נפתלי בנט נגד סרבני החיסונים, וביקורת שהועלתה ברשתות החברתיות על כניסתו לממשלה של מי שנמנע מלהתחסן ובהתבטאויותיו הפומביות נתפס כמתנגד לחיסון.

בלשכתו של אבידר הדגישו, כי הוא "הקפיד לאורך כל החודשים האחרונים לבצע באופן שוטף בדיקות PCR בהן נמצא שלילי לנגיף מתוך אחריות אישית וציבורית. ח"כ אבידר לא מתנגד לחיסונים, ומשפחתו כולה התחסנה. יחד זאת, הביע בעבר את דעתו על כך שהוא קשוב ומעריך את חירותו האישית של כל אדם לזכות הבחירה על גופו".

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אתמול לראשונה עם יורש העצר של איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד, ובירך אותו לרגל חג הקורבן המוסלמי. מלשכתו של בנט נמסר, כי הוא הודה ליורש העצר על פתיחת שגרירות איחוד האמירויות בישראל וכן על אירוח ביקורו הרשמי של שר החוץ יאיר לפיד במדינתם: "ראש הממשלה בנט הדגיש כי הוא רואה חשיבות רבה ביחסים האסטרטגיים בין המדינות, אשר מתבטאים במגוון תחומים. עוד ציין ראש הממשלה, כי גישתה של איחוד האמירויות כלפי ישראל היא שינוי חשוב המהווה השראה למדינות ומנהיגים נוספים באזור".

נשיא צרפת התקשר ביום חמישי לראש הממשלה בנט ודרש ממנו לקבל הבהרות על פרשת NSO, כך דווח הערב בחדשות 12. כזכור, ה"וושינגטון פוסט" חשף כי פוליטיקאים ואישים בכירים ברחבי העולם, ביניהם מקרון ובכירים נוספים בצרפת, היו יעד למעקב בעזרת תוכנת הריגול פגסוס של חברת הסייבר הישראלית NSO. על פי הדיווח, בנט התחייב בפני מקרון כי הפרשה נבדקת בדרגים הגבוהים ביותר וכי יוסקו בהקדם המסקנות הנדרשות.

הסנאט של פולין אישר אתמול את הצעת החוק, שנועדה להגביל את תביעות הרכוש של ניצולי שואה וצאצאיהם. החוק צפוי לפגוע גם בבעלי נכסים שרכושם הולאם בתקופת המשטר הקומוניסטי ללא כל בסיס חוקי או תוך הפרה של החוקים שנקבעו על ידי המשטר עצמו. הצעת החוק, שאושרה קודם לכן בבית התחתון של הפרלמנט הפולני, התקבלה עם שני שינויים: ארכה של שלושה חודשים להגשת הבקשות, ואי החלה של החוק על תביעות קיימות. החוק יחזור להצבעה בבית התחתון על השינויים שאושרו בסנאט, ולאחר מכן יעבור לחתימתו של הנשיא הפולני אנדז'יי דודה.

שר החוץ יאיר לפיד הגיב בחריפות על העברת החוק: "ישראל עוקבת בדאגה רבה אחר התקדמות הליך החקיקה בפולין בעניין זכויות השבת רכוש, שנגזל מקורבנות השואה. כל שלב בהתקדמות הזו הוא התפתחות חמורה בעינינו. לא נרפה בעמידה העיקשת על כבודם של קורבנות השואה, שימור זכרם וזכויותיהם. החקיקה תפגע בצורה קשה ביחסינו עם פולין. אני שב ואומר כי פולין, יודעת היטב מהו הדבר הנכון והראוי שיש לעשותו".

תחזית מזג האוויר: לאחר שבשעות הבוקר המוקדמות ירדו גשמים בחיפה, בגליל המערבי ובגליל העליון, מחר צפוי להיות מעונן חלקית עד נאה. בשעות הבוקר עדיין ייתכנו טפטופים עד גשם מקומי קל, בעיקר לאורך מישור החוף. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. בימים שני ושלישי מזג האוויר יהיה דומה. ביום רביעי תחול עלייה קלה נוספת במידות החום בהרים ובפנים הארץ.

תגיות:נפתלי בנטירדןצה"לעמנואל מקרוןאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה