מעניין

הרשת סוערת בגלל אם טבעונית, שמאכילה את בנה התינוק בחול ואבנים

אם טבעונית שמאכילה את בנה בחול, אבנים ומקלות קטנים - מותקפת ברשת: ""את לוקחת את זה רחוק מדי. יש הבדל בין לתת לילד להכניס לפה משהו מהקרקע באופן חד פעמי, לבין להפוך את זה להרגל קבוע ויומיומי"

פרן בן השמונה חודשים בחצר ביתו, אוכל חול, מקלות ואבניםפרן בן השמונה חודשים בחצר ביתו, אוכל חול, מקלות ואבנים
אא

אליס בנדר בת ה-22 לא חשבה שסרטון 'תמים' של שהעלתה לרשתות החברתיות - יעשה בהן כל כך הרבה רעש. ואולי דווקא כן. 

בנדר בחרה באורח חיים טבעוני, ובסרטון נראה פרן, בנה בן השמונה חודשים, כשהוא אוכל חול שמעורבב עם אבנים, לכלוך, ו'כל הבא ליד'. בסרטונים שהיא מעלה לרשתות החברתיות היא מראה כיצד היא מחנכת את בנה בביתה הטבעוני שבאריזונה, ולמרות שהוא עדיין יונק חלב, היא מסבירה כי היא מאפשרת לו לאכול את כל מה שהוא רק רוצה. 

ומה עם חיידקים? "אני לא חוששת מהם", היא אומרת בסרטון השנוי במחלוקת, שלה, שכבר עבר את ה12 מיליון צפיות (!) אך זכה לאלפי תגובות נגד. "אני מברכת על כל מה שהוא מכניס לפה, ואין לי שום חששות. אני סומכת על התינוק שלי. לתינוקות יש אינסטינקטים".

הורים רבים נדרכו ובצדק, למשמע טענותיה. "את לא צריכה לחשוש מחיידקים כל עוד מדובר בכאלה שישנם על צעצועים ביתיים שהוא מכניס לפה, אבל חול אם אבנים או ליקוק של עגלת קניות, שאלפים השתמשו בה לפני שהיא הגיעה לפה של הילד שלך?! איפה את חיה?", הזדעקה אם אחת. בנדר, שמעלה סרטונים מהסוג הזה באופן קבוע ובנתה קהילה של 275 אלף עוקבים, כבר רגילה לשמוע הכל. 

"את לוקחת את זה רחוק מדי", הזדעקה תגובה נוספת שהעירה לה כי יש הבדל בין לתת לילד להכניס לפה משהו מהקרקע באופן חד פעמי, לבין להפוך את זה להרגל קבוע ויומיומי. "לא נשמע לי הגיוני שילד בן שמונה חודשים שעוד לא יודע ללעוס, יכניס לפה אבנים ומקלות, אני מצטער", אמרה תגובה נוספת. 

והיו גם תגובות שטענו כי זה לא נכון לגונן על הילד מכל דבר, ודווקא שיטתה של בנדר היא זו שמקנה לילדה מערכת חיסון חזקה. "גם אנחנו גדלנו ככה, ואכלנו הרבה לכלוך וחול בחיים, ולא קרה לנו כלום. גדלנו בסדר", הם אמרו. 

 

תגיות:טבעונותאבניםחולאםמאכלסכנההזוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה