מיסטיקה

מפעים: לא תאמינו מה היה כתוב בקמיע המסתורי

"אני דוד בן שמואל הלוי, עמלתי על התוספות בחולין דף צ"ו, ובזכות זה אני מבקש על החולים שיתרפאו, ועל העקרות שיפקדו". מילותיו הקדושות שכתב הט"ז בקמיע שסייע לריפוי חולים ולפקידת עקרות נותנות לנו הבנה מחודשת מהו כוחו העצום של עמל התורה

  • י"ג אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"כל ילד שלומד תורה, כל בחור ישיבה, כל אברך, צריך להרגיש שהוא עושה שליחות. כאשר אדם יודע שהוא שליח – הדבר נותן לו כוח ומוטיבציה לעשות את שליחותו", אומר הרב אהרן מרדכי גרין מרבני בית שמש ובעל מחבר 'ילקוט הלכות ועניינים הנוגעים למעשה'.

"הילדים, ובמיוחד בחורי הישיבות, צריכים לדעת שעמל ויגיעה בתורה זה לא משהו שנועד ליחידי סגולה. כולנו צריכים לעמול ולהתייגע, אף אחד לא פטור מזה, וזאת שליחות שמוטלת על כתפו של כל אחד ואחד באופן פרטני.

"אם אתה תלמד - אתה תביא שפע של ישועות לעולם. רפואות, הצלחה להורים שלך, לעצמך, לעוד יהודים. לימוד התורה הוא הבסיס של עצם היותך בנאדם, וכשהוא נעשה בעמל וביגיעה הוא חשוב הרבה יותר.

הרב גרין מוסיף ומספר כי רבי דוד הלוי סג"ל, בעל הט"ז, כתב קמיע, ששרד מאות שנים. הקמיע נשמר בחרדת קודש, והיו משתמשים בו לרפא חולים, לפקוד עקרות ולהביא ישועות. כל מי שהשתמש בקמיע הזה ראה ישועה.

"היתה מסורת שהט"ז הזהיר שלא לפתוח את הקמיע, ואם יפתחו אותו - הוא יפסיק לפעול ישועות", מספר הרב גרין, ומוסיף שלפני 80 שנה היה אדם שהסתקרן מאוד מה רשום בקמיע, או שלא ידע על האזהרה החמורה. הוא פתח את הקמיע, ונדהם לקרוא את הכתוב בו: "אני דוד בן שמואל הלוי, עמלתי על התוס' בחולין דף צ"ו, ובזכות זה אני מבקש על החולים שיתרפאו, ועל העקרות שיפקדו".

"במשך מאות שנים נרפאו חולים ונפקדו עקרות בזכות עמל ויגיעה של הט"ז בתוס' אחד ויחיד בכל הש"ס", קורא הרב גרין בהתרגשות. "זה מראה לנו כמה חשובה ועצומה היא היגיעה בלימוד התורה.

"כשבחור יוצא לישיבה, צריך שהוא ידע את זה, צריך שהוא ידע שההורים שלו מבינים שקשה לו ושהוא מתאמץ, והם גאים בו על כך, שמחים בו שהוא זוכה לכך, ומאושרים שהבן שלהם עמל ויגע בתורה. יש לו שליחות, הוא עושה נחת להורים, אלו שני מנועים חזקים שנותנים לו דרבון חזק מאוד להצליח בלימודים.

"נקודה נוספת שכדאי לחדד בקרב הצעירים היא שעיקר עמל ויגיעת התורה זה דווקא בשנות הבחרות. כשמתבגרים קצת, מתחילים ליהנות מהלימוד, גם אם יש עמל ויגיעה זה בא מתוך שמחה, מתוך חשק ורצון עז ללמוד תורה. אבל בשנים הצעירות, כשעדיין אין את הגישמאק - אז זה עיקר התקופה של היגיעה בתורה הקדושה, וחבל להחמיץ את התקפה הזאת ואת העמל והיגיעה שאנחנו רוצים וצריכים להתייגע בתורה", מסיים הרב גרין את דבריו.

רבי דוד הלוי סגל (הט"ז) נפטר לפני 354 שנה (ה' שמ"ו – כ"ו שבט ה'תכ"ז). היה רבן של קהילות חשובות בפולין, אחד מנושאי כליו של השולחן ערוך, ומגדולי הפוסקים האשכנזים בתקופת פרעות ת"ח ות"ט. מכונה על שם חיבורו הטורי זהב.

מה קורה כשיהודי לומד תורה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

 
"צמרמורת חלפה בגבי" - הרב זמיר כהן על הצופן התנ"כי. הרצאה משנה חיים. צפו:

 

תורת ישראל, הספר שהנחיל לאנושות את הערכים האוניברסלים ששינו את פני העולם. הספר שניתן באש בקולות ובברקים לעם שלם שהיה נוכח במעמד הר סיני. מה מקורו? מי כתב אותו, ומהו סוד עוצמתו לעומת ספרים אחרים? כל זאת בהרצאתו המרתקת של הרב זמיר כהן:

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סגולהקמיע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה