חדשות בארץ

ארדן: "להחלטה הבזויה של בן אנד ג’ריס העולמית יהיו השלכות"

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, גלעד ארדן, פנה ל-35 מושלי מדינות בארה"ב בהן קיימת חקיקה נגד החרמת ישראל, וקרא להם להפעיל סנקציות נגד חברת הגלידות בן אנד ג'ריס, בעקבות החלטתה להפסיק את מכירת מוצריה ביהודה ושומרון. ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם מנכ"ל חברת יוניליוור, הבעלים של בן אנד ג'ריס: "ישראל תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם"

ארדן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ארדן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם, גלעד ארדן, פנה הלילה (בין שני לשלישי) ל-35 מושלים של מדינות בארצות הברית בהן קיימת חקיקה נגד החרמת ישראל, וקרא להם להפעיל סנקציות נגד חברת בן אנד ג'ריס, בהתאם לחקיקה זו.

מכתבו של ארדן בא בעקבות הודעת חברת הגלידות, כי תפסיק למכור את מוצריה ביהודה ושומרון. לדבריו, "ההחלטה היא החלטה אנטי ישראלית המפלה לרעה את אזרחי ישראל, אך היא גם פוגעת באוכלוסייה הפלסטינית המתגוררת ביהודה ושומרון".

ארדן הזכיר למושלים, איתם פעל יחד בעבר במהלך כהונתו כשר לנושאים אסטרטגיים, כי גם ב-2018 לחץ משותף של מדינת ישראל, יהדות ארצות הברית ומושלי המדינות גרם לחברת Airbnb לחזור בה מהחלטה דומה.        

"בעוד מדינות ערב מבטלות את החרם ארוך השנים שלהן על המדינה היהודית וחותמות על הסכמי שלום עם ישראל, ושיתוף הפעולה התרבותי והכלכלי באזורנו הולך וגדל, לא מתקבל על הדעת שלחברות אמריקאיות עם אג'נדות אידיאולוגיות רדיקליות יצאו נגד מדיניותה של ארצות הברית ויפעלו נגד נורמליזציה ושלום", הצהיר ארדן. "אני מאמין שיש לנקוט בפעולת נגד מהירה ונחושה נגד כל מי שמחרים אותנו, כדי להתמודד עם פעולות כה מפלות וחסרות צדק. עלינו לעמוד מאוחדים ולהעביר מסר חד-משמעי שלא נסבול התנהלות כזו של חברות מסחריות".

בחשבון הטוויטר שלו הוסיף ארדן: "אנחנו נבהיר לבן אנד ג'ריס העולמית, שלהחלטה הבזויה שלהם תהיינה השלכות".

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם אלן ז'ופ, מנכ"ל חברת יוניליוור המחזיקה בבעלות על בן אנד ג’ריס. על פי הודעת לשכתו של בנט, "ראש הממשלה הבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה של בן אנד ג'ריס להחרים את ישראל, והוסיף כי בסופו של דבר מדובר בחברת בת של יוניליוור שנקטה בצעד אנטי ישראלי מובהק".

"ראש הממשלה הדגיש, כי מבחינתה של מדינת ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".

כאמור, אתמול הודיעה חברת בן אנד ג'ריס על החלטתה להפסיק את מכירות מוצריה ביהודה ושומרון. החברה ציינה בהודעתה, כי ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות שקיבלה מלקוחות ומשותפיה העסקיים: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו בשטחים הפלסטיניים הכבושים אינה עולה בקנה אחד עם ערכי החברה".

החברה הוסיפה, כי ההסכם עם הזכיין הישראלי המסתיים בשנה הבאה לא יוארך, וכי היא תנסה להגיע להסדר חדש שיאפשר את מכירת מוצריה בתוך שטחי הקו הירוק.

הודעת החרם של בן אנד ג'ריס הביאה לגל של תגובות גינוי בישראל. בהודעה שהוציא משרד החוץ נאמר כי מדובר ב"החלטה שגויה ורעה. החלטת החברה היא כניעה ללחץ מתמשך ואגרסיבי מצד גורמים אנטי ישראלים קיצוניים. מדובר בשיתוף פעולה מרצון עם טרור כלכלי שמובל על ידי תנועת החרם, תנועה אנטי-ישראלית הצבועה בגוונים אנטישמיים".

"זו החלטה מפלה ולא מוסרית המייחדת לרעה את ישראל, פוגעת בישראלים ופלסטינים כאחד, ונותנת רוח גבית לקבוצות קיצוניות וביריוניות. החלטה זו לא רק שאינה מקדמת את השלום ופתרון הסכסוך, אלא מחזקת את מתנגדי הפיוס בין העמים ואת הקוראים לחיסולה של מדינת ישראל".

"הודעתה של חברת יוניליוור, שהיא הבעלים של חברת בן אנד ג'ריס, לא יכולה להסתיר את העובדה כי החברה בחרה לאפשר חרם לא מוסרי על ישראל. הסתמכות על סעיף בחוזה, במקום הבעת עמדה מוסרית חד-משמעית כנגד תנועת החרם, היא בגדר העלמת עין מעוולה וניסיון התחמקות. אנחנו קוראים לבן אנד ג'ריס לחזור בה מההחלטה השגויה. אנחנו בטוחים כי ההחלטה תהדהד בקרב ידידיה הרבים של ישראל בעולם".

תגיות:נפתלי בנטגלעד ארדןמשרד החוץיהודה ושומרוןבן אנד ג'ריס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה