חדשות בארץ

תקרית חריגה ב"שומר החומות": מטוס קרב כמעט הופל על ידי מיירט כיפת ברזל

בחדשות 12 נחשף, כי מיירט של כיפת ברזל ששוגר לעבר רקטה שנורתה מרצועת עזה 'ננעל' בטעות על מטוס של חיל האוויר וכמעט שגרם להפלתו. שניות ספורות לפני אסון, לוחמי כיפת ברזל זיהו את התקלה והשמידו את המיירט. האירוע החריג מתוחקר

יירוט כיפת ברזל במבצע "שומר החומות" (צילום: Avi Roccah/Flash90)יירוט כיפת ברזל במבצע "שומר החומות" (צילום: Avi Roccah/Flash90)
אא

במהלך מבצע "שומר החומות" התרחשה תקרית חריגה, בה מיירט של כיפת ברזל ששוגר לעבר רקטה שנורתה מרצועת עזה 'ננעל' בטעות על מטוס קרב של חיל האוויר וכמעט גרם להפלתו. כך נחשף אמש (רביעי) בחדשות 12.

על פי הדיווח של ניר דבורי, מסיבה שטרם התבררה המיירט שינה את כיוונו המקורי, עזב את המטרה הראשונית אליה כוון והתמקד על מטוס F-15 שנכנס למרחב היירוט. שניות ספורות לפני הפגיעה הצפויה של הטיל במטוס, לוחמי כיפת ברזל זיהו את התקלה והשמידו את המיירט בעודו באוויר.

בחסדי שמיים, התקרית הסתיימה ללא נפגעים. רסיסים מפיצוץ המיירט פגעו במטוס, אולם הטייסים הצליחו להנחיתו בשלום.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מורכב, במסגרתו חיל האוויר נדרש ליירט אלפי רקטות במרחב ובמקביל לבצע את משימת התקיפה בעזה. האירוע נלמד ומתוחקר כדי להשתפר ולהמשיך לבצע את המשימות וההתקפה בו זמנית למען ביטחון תושבי ישראל".

תגיות:שומר החומותכיפת ברזלחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה