חדשות בארץ

הכנסת דחתה את הצעת החוק לסיוע לנפגעי אסון מירון

ברוב קולות הקואליציה, דחתה מליאת הכנסת את הצעת החוק למתן סיוע לנפגעי האסון בהר מירון. מגיש ההצעה, חבר הכנסת יעקב אשר, תקף את שרי הממשלה: "סחרתם בדמם של ההרוגים"

הדלקת נרות בזירת האסון במירון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)הדלקת נרות בזירת האסון במירון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 16:56)

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) לסיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון. 59 מחברי הקואליציה הצביעו נגד ההצעה, לעומת 55 חברי כנסת שתמכו בה. ראש הממשלה נפתלי בנט יצא מלשכתו בכנסת כדי להשתתף בהצבעה השמית ולהצביע נגד החוק. חברים באופוזיציה צעקו לעברו בתגובה "לך, בושה".

בחוק, שהועלה להצבעה בקריאה טרומית, הוצע לקבוע מתווה סיוע לנפגעי האסון הכבד שאירע בל"ג בעומר בו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו למעלה ממאה. הצעת החוק ביקשה, כי המתווה יבוצע לפי תוכנית שיכין שר האוצר באמצעות הקמת ועדה שתגבש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "ביום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, אירעה טרגדיה גדולה בהר מירון, שבה מצאו עשרות את מותם ומעל מאה איש נפצעו. האסון הגדול נקבע כאסון לאומי, ויום ראשון שלאחריו הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי".

"המקרה הטרגי של האסון אינו מכוסה על ידי גורם ביטוחי או על ידי המדינה, כנהוג במקרים של פיגועי טרור או נזקי מלחמה, לפיכך מוצע בהצעת חוק זו לקבוע כי המדינה תסייע למשפחתו של נפטר או למי שנפגע באסון הלאומי או בעקבותיו".

חבר הכנסת אשר, שהציג את הצעתו, תקף את שרי הממשלה שאישרו את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון אולם התנגדו לחוק לפיצוי המשפחות: "סחרתם בדמם של ההרוגים. יש לכם חוב למשפחות, המדינה בעלת חוב אליהן. הן לא רוצות רק צדק, הן גם צריכות סיוע".

(קרדיט: ערוץ כנסת)

השר במשרד האוצר, חמד עמאר, השיב להצעה: "ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעה בחודש, ובהיעדר עמדה מגובשת עמדת הממשלה להתנגד. הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת, ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה. לכן נדרשת עבודת עומק על מנת לאפיין ולתחום את האוכלוסייה שנפגעה. בכדי לגבש מענה מותאם תוך בחינת ההשלכות התקציביות, מוצע כי משרד האוצר יבצע עבודת מטה ויגבש מתווה ייעודי".

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיב בחריפות על הפלת החוק: "אלה שרדפו את הנציגות החרדית במסווה של דאגה לנפגעי האסון נלחמו היום נגד החוק לפיצוי משפחות ההרוגים. אלה שהשתמשו בשכול ובכאב המשפחות היקרות, בכדי להעליל נגד הציבור החרדי, התגלו כעת כנמושות העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס. ממשלת הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-סער, אין לכם זכות יותר לדבר בשמם ובכאבם של הרוגי האסון הנורא. גיליתם פרצופכם השפל, ואנו נזכיר לכם זאת".

בליכוד מסרו בתגובה להחלטת הקואליציה להצביע נגד החוק ולהפילו: "50 מיליארד לרע"מ – יש, פיצויים לנפגעי אסון מירון – אין. ממשלת ההונאה ממשיכה לשבור שיאי עליבות".

תגיות:הכנסתיעקב אשראסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה