חדשות בארץ

ליברמן: ביטול הסבסוד במעונות היום לאברכים יידחה בחודשיים

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה התעשייה אורנה ברביבאי הודיעו, כי יישום התוכנית לביטול סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים יידחה לתחילת חודש נובמבר: "חודשיים נוספים להיערכות"

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה התעשייה אורנה ברביבאי הודיעו היום (רביעי), כי ביטול סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים לא ייכנס לתוקף בחודש ספטמבר כמתוכנן, אלא יידחה בחודשיים. 

השרים הבהירו, עם זאת, כי התוכנית תיושם באופן מלא. בהודעה משותפת מטעמם נמסר, כי "בצעד משותף החליטו שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום. ההחלטה תיושם במלואה ותיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021".

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיב על הודעת השרים: "ההחלטה של ליברמן וברביבאי לדחות את הקיצוץ הנפשע בסבסוד מעונות היום לאברכים אינה הופכת אותה למוצדקת. אל תפלו לספין הזה. זהו צעד אכזרי ומרושע, שמטרתו לפגוע ולמוטט את המשפחות החרדיות ולומדי התורה. הממשלה הרפורמית של בנט-ליברמן-לפיד מתאכזרת לחרדים ופוגעת במסורת ישראל".

אמש פורסם בכאן חדשות כי בימינה פועלים להחריג אברכים דתיים-לאומיים מהקיצוץ המתוכנן. מיכאל שמש דיווח, כי במפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט יוזמים הכנסת קריטריון נוסף לתוכנית, לפיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי לקבל את הסבסוד במעונות היום, על אף שהוא לומד בישיבה ואינו עובד.

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, מסר בתגובה לדיווח: "יצא המרצע מן השק. אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו. ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד: "ערב תשעה באב, בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נישאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה".

כזכור, ליברמן הודיע בשבוע שעבר כי אברכים הלומדים בישיבה ואינם עובדים לא יהיו זכאים לסבסוד מעונות יום מפוקחים עבור ילדיהם בגילאי 3-0. על פי ההחלטה שפורסמה על ידי משרד האוצר, יוחל הקריטריון של "מיצוי כושר השתכרות" לפיו לא יינתן סבסוד ממשלתי להורים שאינם עובדים בהיקף משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. בנוסף, קבלת סבסוד תתאפשר במקרים בהם אחד מבני הזוג לומד לימודים המוגדרים כ"מוכווני תעסוקה", כגון לימודים אקדמאיים או קורסים להכשרה מקצועית.

תגיות:אברכיםאביגדור ליברמןיעקב ליצמןמעונות יוםאורנה ברביבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה