חדשות בארץ

יוזמה בימינה: הסבסוד במעונות היום יבוטל רק לאברכים חרדים

על פי הדיווח בכאן חדשות, בימינה פועלים להחריג אברכים דתיים-לאומיים מתוכניתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לביטול סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים. יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר"

בנט וליברמן (צילום: עמית שאבי, פול)בנט וליברמן (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

(עודכן: 21:41)

תוכניתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית והציבורית. הערב (שלישי) פורסם בכאן חדשות, כי בימינה פועלים להחריג מהקיצוץ אברכים דתיים-לאומיים.

על פי הדיווח של מיכאל שמש, במפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט יוזמים הכנסת קריטריון נוסף לתוכנית, לפיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי לקבל את הסבסוד במעונות היום, על אף שהוא לומד בישיבה ואינו עובד.

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, מסר בתגובה לדיווח: "יצא המרצע מן השק. אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו. ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית".

חבר סיעתו של גפני, יעקב ליצמן, הוסיף: "הולך ונשלם מהלך ההחרמה והשיסוי של בנט-ליברמן-לפיד נגד החרדים בישראל. זוהי ממשלת זדון רפורמית שהחליטה לאמץ את מדיניות איווט האיום במלואה, כדי לדכא ולמוטט את ציבור האברכים לומדי התורה – עילית הציבור החרדי. בגסות רוח וביד פוגענית, מבדלים רודפי הדת והיהדות את האברכים החרדים לעומת הדתיים, כדי ליצור פילוג ושנאה בישראל. הנציגות החרדית והדתית תמשיך במאבק משותף כדי להעביר את ממשלת הרשע מארצנו".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד: "ערב תשעה באב, בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נישאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר, חברת מפלגתו של סמוטריץ', אמרה: "לא ייאמן. במקום לתקן את העוול של שר האוצר ליברמן, בימינה מחפשים לשסות בין ציבורים. לומד תורה הוא לומד תורה הוא לומד תורה. ההחלטה המבישה של ליברמן צריכה להיות מבוטלת לחלוטין".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר: "נפתלי בנט מבקש לסכסך בינינו. אנחנו, אנשי הציונות הדתית, צריכים לסרב לטובת ההנאה הזאת. לא נסכים שעל גב האחים החרדים שלנו נקבל הטבות. לא נסכים לאפליה על בסיס סוג הכיפה. זו ממשלת שנאה, וכולנו צריכים להיות מאוחדים במלחמה בה".

כזכור, ליברמן הודיע בשבוע שעבר כי אברכים הלומדים בישיבה ואינם עובדים לא יהיו זכאים לסבסוד מעונות יום מפוקחים עבור ילדיהם בגילאי 3-0. על פי ההחלטה שפורסמה על ידי משרד האוצר, יוחל הקריטריון של "מיצוי כושר השתכרות" לפיו לא יינתן סבסוד ממשלתי להורים שאינם עובדים בהיקף משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. בנוסף, קבלת סבסוד תתאפשר במקרים בהם אחד מבני הזוג לומד לימודים המוגדרים כ"מוכווני תעסוקה", כגון לימודים אקדמאיים או קורסים להכשרה מקצועית.

במפלגות החרדיות הגיבו בזעם על החלטתו של ליברמן. יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים. ליברמן, בצעד דורסני ומרושע, החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער, שהבטיחו 'לדאוג לחרדים', הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף אף הוא את שר האוצר: "בשעה שליברמן מחלק עשרות מיליארדי שקלים לתנועה האסלאמית, הוא מתנכל למשפחות חרדיות מעוטות יכולת כדי לקושש כמה כותרות בתקשורת. האופוזיציה המאוחדת תפעל להחליף את מה שכינה ח"כ אחמד טיבי 'הממשלה הפלסטינית-הישראלית הראשונה'".

תגיות:אברכיםמשה גפניאביגדור ליברמןמעונות יוםימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה