חדשות בארץ

גינוי לישראל: ממשל ביידן נגד הריסת בית המחבל

שגרירות ארצות הברית בישראל הוציאה הודעה חריפה, בה גינתה את הריסת ביתו של המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד: "כל הצדדים צריכים להימנע מצעדים חד-צדדיים"

הריסת בית מחבל, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)הריסת בית מחבל, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 13:33)

גינוי ראשון מממשל ביידן: שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה היום (חמישי) הודעת גינוי חריפה לישראל בעקבות הריסת ביתו של מונתצר שלבי, המחבל שרצח בפיגוע ירי את יהודה גואטה הי"ד.

בהודעה נאמר: "אנחנו מאמינים שכל הצדדים צריכים להימנע מצעדים חד-צדדיים, המחמירים את המתחים ופוגעים במאמצים לקדם פתרון של שתי מדינות באמצעות משא ומתן – זה בהחלט כולל הריסה של בתים פלסטיניים כעונש. כפי שהצהרנו פעמים רבות בעבר, אי אפשר להרוס בית של משפחה שלמה בשל פעולותיו של אדם אחד".

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר בתגובה לגינוי, כי "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

כוחות צה"ל נכנסו הלילה לכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה, והרסו את ביתו של המחבל שביצע בתחילת חודש מאי את הפיגוע בצומת תפוח. גואטה, תלמיד ישיבת איתמר, נפצע באורח אנוש, וכעבור מספר ימים נפטר מפצעיו. חברו לישיבה בניה פרץ נפצע באורח קשה, ותלמיד נוסף, עמיחי חלא, נפצע באורח קל.

הריסת הבית בוצעה לאחר שבג"ץ דחה את העתירה שהגישו בני משפחתו של המחבל נגד צו ההריסה. בחדשות 13 דווח כי ארצות הברית פנתה לאחרונה לישראל בבקשה שלא להרוס את הבית בו התגורר המחבל, וזאת בשל היותו אזרח אמריקני.

מדובר צה"ל נמסר, כי במהלך הפעילות להריסת הבית התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

המחבל נמלט מזירת הפיגוע ונלכד כעבור מספר ימים. בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר בכפר סילואד ועצרו אותו.

בחודש שעבר הגישה התביעה הצבאית לבית המשפט הצבאי יהודה כתב אישום נגד המחבל. הוא מואשם בעבירות של גרימת מוות בכוונה – המקבילה לעבירת הרצח בשטחי יהודה ושומרון, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק ושיבוש הליכי משפט.

תגיות:ארצות הבריתהריסת בתי מחבליםיהודה גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה