חדשות בארץ

הליכוד נגד רינה מצליח: "מרעילה את המסך"

היועץ המשפטי של הליכוד, עורך הדין אבי הלוי, פנה לרשות השנייה בתלונה נגד העיתונאית רינה מצליח ונגד חדשות 12. הליכוד: "הגיע הזמן לשים סוף לביריונות של רינה מצליח, והגיע הזמן שהאחראים עליה ידאגו להפסיק את ההסתה הפוליטית שלוחת הרסן שלה"

נתניהו, רינה מצליח בעיגול (תמונות: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, רינה מצליח בעיגול (תמונות: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הליכוד הגיש היום (חמישי) תלונה לרשות השנייה לטלווויזיה ורדיו נגד העיתונאית רינה מצליח. במכתב ששיגר עורך הדין אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, ליושבת ראש הרשות יוליה שמאלוב ברקוביץ' ולמנכ"לית מישל קרמרמן, נטען כי מצליח "הסיתה בבוטות חסרת מעצרים" נגד כל עובדי לשכתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בדיון שנערך בסוף השבוע באולפן קשת 12, בו עסקו משתתפיו במינויו של נאור יחיא, לשעבר יועץ התקשורת של הליכוד ונתניהו, ליועץ התקשורת של הנשיא יצחק הרצוג, נקטה מצליח בביטויים קשים נגד עובדי לשכת נתניהו, בהם עובדי מדינה ועובדי ליכוד. בין היתר, היא כינתה את הלשכה "לשכה מסיתה", "לשכה משסה", "לשכה שקרנית" ו"מטונפת". הלוי כתב, כי "מצליח קראה להטיל על עובדי לשכת נתניהו חרם ולא להעסיקם בשירות המדינה עד 'שחבורת האנשים האלה תעמוד מול המצלמות ותתנצל'".

לדברי הלוי, "התבטאותה שלוחת הרסן של גברת מצליח מתווספת להתבטאויותיה המסיתות מהתקופה האחרונה, שנאמרו במהלך מסע ההסתה שלה נגד מצביעי הליכוד ובימין, שבהן כינתה אותם במהלך השידורים בטלוויזיה 'עדר עיוור'". עוד הוסיף, כי "פגעה ברגשות הציבור הדתי באמירתה כי 'בניכוי החרדים ובתי האבות, לא הייתה כמעט קורונה בישראל".

"חטאם של עובדי לשכת נתניהו, בעיניה של גברת מצליח, הוא שהם שירתו אומנם את חופש הביטוי של ראש הממשלה במקצועיות ובהצלחה, ואולם חופש הביטוי של מי שזכה באמון העם לראשות הממשלה בכל מערכות הבחירות האחרונות לכנסת וזכות הציבור לדעת את הישגיהן הרבים של הממשלות בראשות מר בנימין נתניהו אינם עולים בקנה אחד עם האינטרס הציבורי על פי רינה מצליח".

הלוי הוסיף וטען, כי "התבטאויותיה של גברת מצליח, שלוו בסערת רגשות שהעידה על כך שלא ניחנה במזג עיתונאי, אינן חוסות תחת ההגנה של חופש הביטוי והעיתונות. ההשמצות, ההסתה הפרועה נגד עובדים מקצועיים בלשכת נתניהו, הקריאה להחרימם, להפלותם, לפגוע בפרנסתם ולמנוע את העסקתם בשירות הציבורי מבטאות שנאה תהומית, אובדן מוחלט של שיקול הדעת העיתונאי, תפיסה מעוותת של חופש הביטוי והעיתונות וניצול ציני של תוכנית חדשות באמצעי תקשורת מרכזי לניגוח פוליטי".

את מכתבו סיים הלוי בדרישה מהרשות השנייה לנקוט באמצעי פיקוח ואכיפה נגד חדשות 12 ונגד מצליח, בהתאם לחוק הרשות השנייה, וזאת "להבטחת שידור מידע מהימן, הוגן ומאוזן, להבטחת אתיקה בשידורים ולמניעת שידורי הסתה אסורים".

בעקבות הגשת התלונה, אמרו בליכוד כי "הגיע הזמן לשים סוף לביריונות של רינה מצליח. שבוע אחרי שבוע היא עושה שימוש ציני ופסול בבמה שעומדת לרשותה כדי להשתלח, להכפיש ולבזות עובדי מדינה ועובדי ליכוד, רק בגלל שהם עובדים עם נתניהו והליכוד. רינה מצליח מרעילה את המסך והגיע הזמן שהאחראים עליה ידאגו להפסיק את ההסתה הפוליטית שלוחת הרסן שלה, ששוברת כל נורמה מינימלית של עיתונאות".

תגיות:הליכודהתקשורת הישראליתרינה מצליחחדשות 12

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה