חדשות בארץ

ה"מריצה למזבלה" של ליברמן: הפרקליטות החליטה לא לפתוח בחקירה פלילית

בפרקליטות המדינה הבהירו כי בדבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן במהלך מערכת הבחירות, בהם קרא להשליך את החרדים במריצה למזבלה, אין משום עבירות של הסתה לאלימות או לגזענות

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרקליטות המדינה הודיעה כי לא תפתח בחקירה פלילית נגד שר האוצר אביגדור ליברמן על אמירתו במהלך מערכת הבחירות, לפיה יש להשליך "את החרדים יחד עם ביבי על מריצה אחת למזבלה טובה".

בפרקליטות הבהירו אתמול (שלישי) כי בדבריו של ליברמן, שנאמרו בחודש מרץ בתוכנית בערוץ 12, אין משום עבירה של הסתה לאלימות או עבירה של הסתה לגזענות. ההבהרה נמסרה במכתב למנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, שפנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להורות על פתיחה בחקירה נגד ליברמן בשל אמירותיו.

"לאחר עיון בפנייתך, ולאחר שזו נבדקה אל מול לשכת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) האמונה על נושא זה, החליט פרקליט המדינה, כי אף אם ניתן לראות בהתבטאותו של ח"כ אביגדור ליברמן כמקוממת ופוגענית, אין לפתוח בגינה בחקירה פלילית".

עוד צוין במכתב: "יובהר, כי למרות חומרת ההתבטאות, ספק אם היא עולה כדי עבירה של הסתה לאלימות. האמירה לגבי השלכה למזבלה נראית יותר כהבעת רגשות תיעוב כלפי הגורמים לגביהם התבטא ליברמן, להבדיל מקריאה או עידוד לביצוע מעשה אלימות".

עוד הוסיפו בפרקליטות, כי התבטאותו של ליברמן "אינה עולה כדי עבירה של הסתה לגזענות", שכן על פי החוק הקיים "המונח 'גזענות' יתייחס אך ורק לדברים שפורסמו על רקע צבע עור, לאום או מוצאו הלאומי-אתני של אדם או של קבוצת אנשים. הציבור החרדי אינו נמנה עם אף אחת מהקבוצות האמורות. לפיכך, סעיף ה'הסתה לגזענות' אינו חל על דברים שנאמרים נגד הציבור החרדי, אף אם נאמרו במטרה לעורר עוינות כלפיו".

בסיום מכתב התשובה, הודגש כי "אין בהחלטה שלא לפתוח בחקירה כדי להקל ראש בחומרת ההתבטאות, אך בנסיבות העניין נראה כי המקום הנכון לבחינתה הוא במישור הציבורי".

בתגובה להחלטת הפרקליטות, מסר מנכ"ל בצלמו: "שוב מתברר שמי שפוגע בציבור הערבי נפסל מלרוץ לכנסת, נחקר ביחידת להב 443 ומועמד לדין פלילי, בעוד מי שפוגע בציבור החרדי יוצא אפילו ללא חקירה משטרתית פשוטה".

גליק הוסיף, כי "מדובר בהתבטאות שבכל מדינה אחרת בעולם אומרה היה מועמד לדין על פשע שנאה ואנטישמיות. לצערנו, בישראל מותר להגיד ולכתוב כל דבר נגד הציבור החרדי בטענה המקוממת שאין גזענות ופשעי שנאה מול הציבור החרדי. נפעל בקרוב להעברת החוק שאוסר כל גילוי שנאה גם כלפי הציבור החרדי. גם לציבור החרדי מגיע זכויות אדם".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיב: "אקדם את חוק הגזענות שיזמתי. אל הצעת החוק הצטרפו ח"כים מכל מפלגות גוש הימין. החוק נועד להכיר בהתבטאויות גזעניות נגד המגזר החרדי לתיקון הגדרות הגזענות, וזאת במטרה לצמצם את השימוש במוצא ובדת בהתקפות. גזענות היא תופעה בזויה שחייבים להילחם בה. המגזר החרדי אינו שק חבטות של אף אחד, ובוודאי לא של פוליטיקאי".

תגיות:אביגדור ליברמןאיתמר בן גבירפרקליטות המדינהבצלמו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה