חדשות בארץ

משבר נוסף בקואליציה? אלי אבידר נגד החוק לפיצול הליכוד

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו הודיע על התנגדותו להצעת החוק, שנועדה לאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל ממפלגתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה. החוק אמור לעלות היום להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית

אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שעות לאחר שהקואליציה כשלה בניסיונה להעביר את חוק האזרחות בכנסת, מסתמן בתוכה משבר חדש. חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו הודיע להנהלת הקואליציה על כוונתו להתנגד להצעת החוק, המאפשרת לארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה.

הצעת החוק, שנועדה להקל על הקואליציה את הניסיונות לפצל את הליכוד, הוכנסה להסכמים הקואליציוניים. היא אושרה בוועדת השרים לחקירה, ובשבוע שעבר עברה בקריאה ראשונה בכנסת ברוב של 57 תומכים מול 42 מתנגדים. היא אמורה לעלות היום להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

בהודעתו להנהלת הקואליציה, הציע אבידר לגנוז את החוק המוצע. מלשכתו נמסר, כי "אבידר הבהיר שבכוונתו להתנגד לחוק מאחר והוא ממשיך ואף מעצים תרבות פוליטית קלוקלת, שגוש השינוי בא לשנות".

"החוק המדובר יכול להיקרא גם 'חוק העריקים', והוא עליית מדרגה ברף השחיתות הפוליטית בישראל", הוסיף אבידר. "ארבעה חברי כנסת שרוצים להצביע עם הקואליציה מטעמים אידאולוגיים ומצפוניים יכולים לעשות זאת גם מספסלי האופוזיציה. מטרת החוק היא אחת: לעודד עריקים פוליטיים מהמחנה אליו הם משתייכים בתמורה לג'ובים וכיבודים".

"בימים האחרונים, שלפני השבעת ממשלת השינוי, היה חשש גדול שהאופוזיציה תצליח לשכנע חברי כנסת מגוש השינוי לערוק אליה. אין זה מתקבל על הדעת שאנו נפעל באותה הדרך של הממשלה שבאנו לשנות. הציבור בחר בנו כדי להביא שינוי ותיקון, ולא כדי שנמשיך לעשות את אותם הדברים בדיוק. ציבור הבוחרים זכאי שנתחיל לפרוע את ההבטחות שהבטחנו במהלך השנה האחרונה. לא נאכזב אותו", כך אבידר.

תגיות:הליכודאלי אבידרחוק הפיצול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה