חדשות בארץ

משרד הבריאות: ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה

ניתוח אפידמיולוגי שנערך על ידי שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מלמד כי יעילות החיסון במניעת הדבקה ובמניעת מחלה עם תסמינים ירדה ל-64%. עם זאת, היעילות במניעת אשפוזים ותחלואה קשה נותרה ברמה גבוהה ונאמדת ב-93%

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (שני), כי מניתוח אפידמיולוגי שנערך על ידי שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, החל מה-6 ביוני נרשמה ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו זמנית עם התפשטות וריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, בהודעה הודגש כי יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף נותרה ברמה גבוהה ונאמדת ב-93%.

במשרד הבריאות קראו לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, ללכת ולהיבדק, במיוחד בקרב מחוסנים שחשים בתסמינים.

בהודעה נפרדת שהוציא המשרד, הובהר כי "אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגולטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל".

מוקדם יותר היום כינסו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ דיון בסוגיית החיסונים, בהשתתפות ראש המל"ל, ממונה הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וגורמי מקצוע נוספים.

בנט והורוביץ החליטו, כי משרד הבריאות יקדם שני מחקרים רפואיים שיספקו מידע חיוני לקבלת ההחלטות בעניין החיסונים. המחקר הראשון, שייערך בקרב חולים מאומתים לנגיף שקיבלו חיסון, נועד לבחון את יעילות החיסון ואת קצב דעיכתו לאורך זמן על אנשים מקבוצות גיל שונות ועם מחלות רקע שונות. המחקר השני יבדוק את החיסוניות התאית בקרב מחוסנים לאורך זמן, על ידי בדיקה סרולוגית. את המחקרים תרכז ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בשיתוף קופות החולים.

מחצות הלילה אובחנו 369 נדבקים חדשים בקורונה. 2,766 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 70 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 35 חולים מוגדר קשה, ביניהם 16 מונשמים.

לאור העלייה בנתוני התחלואה, קבינט הקורונה יתכנס מחר בערב כדי לדון בהמלצות של משרד הבריאות להחזרת הגבלות שונות על הציבור. על הפרק עומדות, בין היתר, ההצעות להגביל שוב את ההתקהלויות ולהחזיר שוב לתוקף "תו ירוק" במתווה מצומצם שיתמקד במי שאינם מחוסנים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה