חדשות בארץ

הפסד לקואליציה בוועדה המסדרת, חוק האזרחות יעבור ישירות להצבעה במליאה

בעקבות כישלונה של הקואליציה להעביר את חוק האזרחות לדיון בוועדת החוץ והביטחון, הוא יועבר ישירות להצבעה במליאה. בקואליציה לא הושגו הסכמות עם רע"מ ומרצ שיאפשרו את הארכת הוראת השעה המונעת איחוד משפחות פלסטיניות. בליכוד מתלבטים האם לאפשר חופש הצבעה

הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:51)

הקואליציה נחלה הבוקר (שני) הפסד בהצבעה בוועדה המסדרת על בקשתה להעביר את חוק האזרחות לדיון בוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון. 14 חברי כנסת תמכו בבקשה מול 17 מתנגדים. החוק, שתוקפו עומד לפוג מחר, יועבר ישירות להצבעה במליאה במהלך היום.

הקואליציה לא הצליחה עד עתה לגבש הסכמות בין מרכיביה, שיאפשרו להאריך את הוראת השעה שנועדה למנוע איחוד משפחות פלסטיניות. בכאן ב' דווח, כי שרת הפנים איילת שקד (ימינה) מוכנה לפשרה, לפיה החוק יוארך בחצי שנה בלבד במקום בשנה, אולם מתנגדת לתביעה שהעלו רע"מ ומרצ להעניק מעמד מיידי לפלסטינים שכבר שוהים בארץ במסגרת איחוד משפחות. אתמול אמרה שקד כי חוק האזרחות יעלה להצבעה "כלשונו". לדבריה, "גם ראשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של השב"כ לפני פחות מחודש, והבינו על סמך חוות הדעת הזו שהחוק חייב לעבור. אני לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

בשל התנגדותם של חברי רע"מ ומרצ לחוק במתכונתו הנוכחית, לקואליציה אין רוב להעבירו והיא נזקקת לסיוע של האופוזיציה. בליכוד טרם הודיעו סופית כיצד יצביעו. ביממה האחרונה נערכו התייעצויות בסביבתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, בניסיון לגבש החלטה אחידה עבור גוש הימין-חרדים. מול הרצון להצביע נגד החוק ולהביך בכך את הקואליציה, עומד החשש כי הליכוד ייתפס כמי שסיכל את העברתו של חוק בעל משמעות ביטחונית. אחת האפשרויות שנשקלת היא להעניק חופש הצבעה. במפלגות החרדיות ובמפלגת הציונות הדתית, וגם בתוך הליכוד עצמו, לוחצים על נתניהו להתנגד לחוק.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף הבוקר את הקואליציה: "אנשים מופקרים וחסרי אחריות, שסיכנו ביודעין את מדינת ישראל ובשל תאוות שלטון ונקם סיכלו הקמת ממשלת ימין ציונית והקימו ממשלה מסוכנת עם שמאל פוסט ציוני ותומכי טרור אנטי ציוניים, מסרבים היום לנהל שיח עם האופוזיציה על שיפור החוק שימנע איחוד משפחות, מעדיפים גם עכשיו לנהל שיח עם תומכי הטרור על שחיקה נוספת של הוראת השעה השחוקה ממילא, ואז מטיפים לנו מוסר על אחריות לאומית. צביעות שאין דברים כאלה".

"הוראת השעה המחוררת היא רעה ואין לנו שום עניין להעביר אותה רק כדי שהקואליציה תשרוד", הבהיר סמוטריץ'. "הפתרון הנכון למניעת איחוד משפחות ולשמירת הביטחון והרוב היהודי במדינת ישראל הוא חוק יסוד ההגירה. נביא אותו בעזרת השם הכי מהר שאפשר להצבעה בכנסת, ונעמיד במבחן את שארית האחריות הלאומית של הקואליציה הזו".

נתניהו מתח אמש ביקורת על הממשלה, וקרא לה להצטרף לסיעות גוש הימין-חרדים ולקדם את חוק יסוד ההגירה שהוגש על ידן לכנסת. "בנט ולפיד לא מסוגלים לשמור על אופיה היהודי של מדינת ישראל", אמר. "הצענו לקואליציה לעשות את הדבר הנכון – להאריך בחודשיים את החוק הקיים ולהעביר מיד את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית, ולסיים את החקיקה של חוק היסוד תוך חודשיים. עד כה הם סירבו. הם מצפים מאיתנו להעביר את החוק המחורר, לא כדי לפתור את הבעיה של מדינת ישראל ולהבטיח את שרידותה כמדינה יהודית ודמוקרטית, אלא כדי להבטיח את השרידות של הקואליציה שלהם. זאת חוצפה ובושה שאי אפשר לתאר. לא כך פועלת ממשלה ציונית".

תגיות:הוועדה המסדרתחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה