חדשות בארץ

נתניהו: בנט ולפיד לא מסוגלים לשמור על האופי היהודי של מדינת ישראל

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, על רקע ניסיונות הקואליציה להאריך את חוק האזרחות: "חוצפה ובושה שאי אפשר לתאר"

נתניהונתניהו
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) את הממשלה, על רקע ניסיונותיה להאריך את חוק האזרחות, וקרא לה להצטרף לסיעות גוש הימין-חרדים ולקדם את חוק יסוד ההגירה שהוגש על ידן לכנסת.

"בנט ולפיד לא מסוגלים לשמור על אופיה היהודי של מדינת ישראל", פתח נתניהו. "מחר הם מביאים להצבעה בכנסת את חוק האזרחות, כשרע"מ, מרצ וחברת כנסת ממפלגת העבודה מתנגדים לו".

"כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אנחנו חייבים למנוע כניסה והתאזרחות של המוני פלסטינים לישראל מדי שנה. החוק הקיים פשוט אינו עונה על הדרישה הזאת. הוא מחריג, במסגרת החוק, המוני פלסטינים ונותן להם להיכנס לישראל. הדרך לתקן זאת היא באמצעות חוק יסוד ההגירה שאנחנו מביאים, שיאטום את הפירצה הזאת וימנע כניסת פלסטינים לישראל".

"אנחנו מנסים להעביר את החוק הזה כבר כמה שנים, ונבלמנו – קודם כל על ידי איילת שקד כשהייתה שרת משפטים, ואחר כך על ידי אבי ניסנקורן. אין שום סיבה לבלום את חוק היסוד הזה. הוא מהווה גדר משפטית כמו הגדר הפיזית שהקמנו בגבול מצרים, שהצילה את ישראל משיטפון של מיליון מסתננים".

"הצענו לקואליציה לעשות את הדבר הנכון" – המשיך נתניהו – "להאריך בחודשיים את החוק הקיים ולהעביר מיד את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית, ולסיים את החקיקה של חוק היסוד תוך חודשיים. עד כה הם סירבו. הם מתעקשים על החוק הפגום, שאפילו אותו הם לא מסוגלים להעביר בלעדינו כי הם הרכיבו ממשלה עם רע"מ ומרצ. הם מצפים מאיתנו להעביר את החוק המחורר, לא כדי לפתור את הבעיה של מדינת ישראל ולהבטיח את שרידותה כמדינה יהודית ודמוקרטית, אלא כדי להבטיח את השרידות של הקואליציה שלהם".

"זאת חוצפה ובושה שאי אפשר לתאר", תקף יו"ר הליכוד. "לא כך פועלת ממשלה ציונית. הדרך הנכונה לפעול היא לקבל את הצעתנו, להעביר כבר מחר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית ולתת לישראל סוף סוף שליטה על גבולותיה ועל מי שנכנס לתוכה".

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) אמרה הבוקר, לפני כניסתה לישיבת הממשלה, כי "חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו. הוראת השעה פוקעת ביום שלישי, לכן זה צריך לעלות מחר. גם ראשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של השב"כ לפני פחות מחודש, והבינו על סמך חוות הדעת הזו שהחוק חייב לעבור. אני לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) מתח ביקורת נוקבת על האופוזיציה: "חוק איחוד משפחות חייב לעבור, מי שפועל נגדו בוחר לשתף פעולה עם המשותפת ועם בל"ד כדי להנחיל פה מציאות פוסט ציונית".

"אנחנו נילחם בזה. אני חושב שזה מביך בעיקר את האופוזיציה, שבמשך שנים ארוכות קראה לעצמה 'ימין' ו'לאומי' ובכל מיני סיסמאות גדולות, ובסופו של דבר מוכנה, בשביל טריק פוליטי, להכניס אצבע לעין שלנו ולהוציא את העין של עצמם ולפגוע במדינת ישראל. אני מקווה שהם יתעשתו מהר מאוד".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הגיב בחריפות על דבריו של הנדל: "כמה חוצפה. איזו עזות מצח", כתב בטוויטר. "הבן אדם יושב בממשלה אנטי ציונית עם מרצ, אבתיסאם ורע"מ ובא אלינו בתלונות? להזכיר לו שהממשלה שלו גם זקוקה למשותפת לאוויר לנשימה מבחוץ?. לא סומכים עליכם, חבר הכנסת הנדל, שלא תמכרו את הכל לרע"מ. עם ועדות החריגים שאתם הולכים להקים, החוק הזה הוא רק אחיזת עיניים".

תגיות:חוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה