חדשות בארץ

"לנתניהו זה לא היה קורה": הטעות המביכה של לפיד

שר החוץ יאיר לפיד שיגר ברכות בטוויטר לארצות הברית, שחוגגת את יום עצמאותה ה-245, אולם צירף דגל שגוי לציוץ. גולשים ברשת לעגו, ואיש התקשורת שי גולדן מתח ביקורת על החובבנות של לפיד: "החרפה היא עלינו כישראלים"

  • כ"ד תמוז התשפ"א
לפיד (צילום: פלאש 90)לפיד (צילום: פלאש 90)
אא

שר החוץ יאיר לפיד בירך היום (ראשון) את ארצות הברית, החוגגת את יום עצמאותה ה-245. בציוץ בטוויטר כתב השר: "245 שנות שגשוג, חירות וחופש. מזל טוב לידידתנו הטובה ביותר, אמריקה. אין לישראל בת ברית קרובה מארצות הברית ואין לארצות הברית חברה טובה מישראל".

אלא שלפיד, או מי מטעמו שהעלה את הציוץ לחשבונו הפרטי, טעה וצירף לציוץ, לצד דגל ישראל, אימוג'י של דגל ליבריה במקום דגל ארצות הברית. הוא מחק לאחר מכן את הציוץ, והעלה את טקסט הברכה מחדש ללא הדגל.

הציוץ המקורי השגוי של לפידהציוץ המקורי השגוי של לפיד

גולשים רבים הגיבו בלעג על הטעות המביכה, שהצטרפה לציוץ של לפיד לפני מספר ימים שהפך אף הוא לבדיחה רשתית. לפיד, שחנך באבו דאבי את שגרירות ישראל באיחוד האמירויות, צייץ מספר משפטים בעברית שנשא בנאומו במעמד ההיסטורי: "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה, עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום, המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בזה, ולבוא לדבר איתנו". בהמשך הוא כתב ציוץ נוסף, ובו תרגום לאנגלית של הדברים, שכלל שגיאות קשות ברמת תרגום של 'גוגל טרנסלייט', וחטף על כך עקיצות רבות.

איש התקשורת שי גולדן פרסם פוסט ביקורתי בפייסבוק נגד החובבנות המשתקפת, לדבריו, מטעות הדגל של לפיד." מכירים נח בשבע שגיאות? אז הציוץ הזה של לפיד", פתח. "זה דגל ליבריה, אדוני שר החוץ של ישראל. ליבריה".

"גם כשכבר הוצב הדגל האמריקאי – הוא הוצב הפוך. זה כמו לשים את המגן דוד בצד שמאל למעלה ולא במרכז. זו רמת החרפה. זו רמת הפדיחה", הוסיף גולדן. "אגב פדיחות: מה זה 'ארהב' בלי גרשיים? מילה חדשה בעברית?".

"לנתניהו זה לא היה קורה. גם לא לשר חוץ שיש לו דובר רציני (נאור יחיא ישמח לעזור). החרפה, אגב, היא עלינו כישראלים. אמריקאי שרואה זאת משתומם מאד על העילגות והחובבנות והחאפריות הישראלית. הכי מדינת עולם שלישי לא מפותחת ועילגת. זה מה שיצאנו".

"לנתניהו, כאמור, זה לא היה קורה. אבל אם זה היה קורה לנתניהו, זה היה היום פותח מהדורות חדשות. במקום כן, זה יישאר בגזרת הרשתות החברתיות, בחוגי הימין. ככה זה בישראל. כי למה לקלקל ולמה להיות שלילי? ודי להיות ביביסט!".

"סבבה. נפסיק להיות ביביסטים. רק אפשר לבקש ששר החוץ שלנו יכיר את ההבדל בין דגל ארצות הברית לדגל ליבריה? ואת דגל ארצות הברית יידע להעמיד בצורה הנכונה שלו, בטח בברכה רשמית ליום העצמאות האמריקאי? בלי קשר לביביזם – זה הרבה לדרוש משר החוץ?", חתם גולדן את דבריו.

תגיות:יאיר לפידארצות הבריתטוויטרשי גולדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה