חדשות בארץ

שנתיים וחצי מאסר לעובדת בספרייה הלאומית שגויסה על ידי חיזבאללה

יסמין ג'אבר, תושבת העיר העתיקה בירושלים שעבדה בספרייה הלאומית בבירה, נעצרה בשנה שעברה לאחר ששב"כ חשף כי גויסה על ידי יחידה משותפת של כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה לשם ביצוע פעילות טרור בישראל. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליה 30 חודשי מאסר בפועל

הספרייה הלאומית (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הספרייה הלאומית (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) שנתיים וחצי מאסר בפועל על יסמין ג'אבר, תושבת העיר העתיקה בירושלים שגויסה על ידי כוח קודס האיראני וחיזבאללה, והופעלה כדי לגייס ישראלים ופלסטינים לארגון הטרור הלבנוני-שיעי. ג'אבר הודתה והורשעה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של יציאה שלא כדין מישראל, מגע עם סוכן חוץ וחברות בארגון טרור. בנוסף לעונש המאסר בפועל, הוטלו עליה 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקלים.

ג'אבר, שעבדה בספרייה הלאומית בבירה, נעצרה לפני כשנה בפעילות משותפת של שב"כ, היחידה לחקירות בין-לאומיות (יאחב"ל) של להב 433 במשטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים, וזאת לאחר שעלה החשד כי גויסה על ידי חיזבאללה. יחד עמה נעצרו לחקירה חשודים נוספים מקרב מכריה ממזרח ירושלים ורמאללה, שנחשדו כמעורבים בפעילות במסגרת חוליה בראשותה.

מפרטי כתב האישום עולה, כי ג'אבר הייתה בקשר עם עטאיא אבו סמהנדה ומוחמד מוסא, פעילי חיזבאללה המתגוררים בביירות, באמצעות פלטפורמות דיגיטליות שונות להעברת מסרים. במהלך 2015 הציע לה אבו סמהנדה להשתתף בכנס צעירים בלבנון תחת הכותרת "השיבה לפלסטין". ג'אבר נענתה להצעה, יצאה לירדן דרך המעבר היבשתי של גשר אלנבי, שם פגשה בחברה שלה עמה טסה לביירות.

במהלך הכנס נערך לכל משתתפיו סיור במוזיאון של חיזבאללה, במחנות הפליטים סברה ושתילה, במבצר הבופור ובבית קברות בו קבור ראש הזרוע הצבאית לשעבר של ארגון הטרור, עימאד מורנייה. בשלב זה התעורר חשדה של ג'אבר כי למארגני הכנס קשר לחיזבאללה.

בתחילת 2016 נענתה ג'אבר להצעתו של אבו סמהנדה להגיע שוב ללבנון, בין היתר על רקע רצונה לעבור ניתוח בעינה. במהלך הביקור היא התגוררה בבית משפחתו במשך מספר ימים. אבו סמהנדה קישר אותה עם פעילי טרור בכירים של חיזבאללה, ששכנעו אותה לפעול במסגרת הארגון.

במסגרת הפעלתה של ג'אבר על ידי החיזבאללה, בוצעו עמה פגישות בטורקיה, בהן הובהר לה כי תפקידה הינו גיוס פעילים נוספים. עד למעצרה, היא המשיכה לעמוד בקשר עם פעילי חיזבאללה.

השופטת חנה מרים לומפ כתבה בגזר הדין, כי "במעשיה יצאה הנאשמת, ביודעין ושלא כדין, מישראל ללבנון, קיימה ביודעין מגע עם סוכני חוץ ללא הסבר סביר לכך, הייתה חברה בארגון טרור, נטלה חלק בפעילות הארגון, וביצעה פעילות בעבור הארגון במטרה לקדם את פעילותו".

לאחר מעצרה של ג'אבר, אמר גורם בכיר בשב"כ כי "חקירה זו של שב"כ בשיתוף גורמי הביטחון הינה תוצר של פעילות מודיעינית ממושכת לאיתור חשודים כמגויסי חיזבאללה, ומהווה נדבך נוסף במהלכי הסיכול שבוצעו בשנה האחרונה מול ניסיונות כוח קודס וארגון חיזבאללה לגייס גורמים מקרב ערביי ישראל, הרשות הפלסטינית ואף זרים, במטרה לממש פעולות טרור בישראל. שב"כ, יחד עם שותפיו במערכת הביטחון, ימשיך לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות טרור וריגול של איראן וחיזבאללה, לרבות כאלה שמקורן בזירה הטורקית, ולחשיפתם של כלל הגורמים בישראל ובאיו"ש המסייעים לכך".

תגיות:שב"כחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה