חדשות בארץ

עובדת בספריה הלאומית גויסה על ידי כוח קודס וחיזבאללה לביצוע פעילות טרור

שב"כ, בשיתוף גורמי ביטחון נוספים, חשף כי תושבת העיר העתיקה בירושלים גויסה על ידי יחידה משותפת של כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה לשם ביצוע פעילות טרור בישראל

הספריה הלאומית (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הספריה הלאומית (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף היחידה לחקירות בין-לאומיות (יאחב"ל) של להב 433 במשטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים חשפו לאחרונה, לאחר מעקב מודיעיני ממושך, פעילות של כוח קודס האיראני וחיזבאללה, שמטרתה לגייס אזרחים ותושבים ישראלים ופלסטינים לביצוע פעילות טרור בישראל. כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

על פי הודעת שב"כ, במהלך החודש שעבר נעצרה לחקירה יאסמין ג'אבר, תושבת העיר העתיקה בירושלים, עובדת בספריה הלאומית שבבירה, לאחר שעלה החשד כי גויסה על ידי ארגון חיזבאללה.

יחד עם ג'אבר נעצרו לחקירה חשודים נוספים מקרב מכריה ממזרח ירושלים ורמאללה, שנחשדו כמעורבים בפעילות במסגרת חוליה בראשותה. בין העצורים הנוספים – תסנים אל-קאדי, תושבת רמאללה שהתגוררה בשנים האחרונות בטורקיה. כתבי אישום, המייחסים לשתיים עבירות ביטחוניות, יוגשו לבית המשפט בימים הקרובים.

במסגרת החקירה עלה כי חיזבאללה מארגן בלבנון כנסים עבור צעירים פלסטינים, לשם איתור מגויסים פוטנציאליים מישראל ומאיו"ש, במטרה לקדם פעילות טרור בישראל. ג'אבר, שהשתתפה באחד מכנסים אלו שהתקיים ב-2015, זוהתה וסומנה על ידי אנשי חיזבאללה. לשם שמירה על חשאיות זהותה, היא קיבלה מיחידת הפיגועים המשותפת של כוח קודס וחיזבאללה את הכינוי המבצעי "רחיל".

ג'אבר ביקרה שוב בלבנון במהלך שנת 2016. עטאיא אבו סמהדנא ומחמד אל-חאג' מוסא, המוכרים כפעילים ביחידת הפיגועים, קישרו בינה לבין פעיל טרור בכיר ביחידה המכונה "פארס עוודה". מדובר בג'עפר קביסי, המוכר כמעורב בניסיונות נוספים לגייס גורמים בישראל ובאיו"ש לפעילות טרור.

מאז גיוסה על ידי חיזבאללה, ולאחר תדרוך ביטחוני והנחיות שקיבלה מהארגון, עמדה ג'אבר בקשר חשאי עם מפעילה. הקשר נעשה באמצעות העברת מסרים חשאיים מוסכמים ברשתות החברתיות, כדוגמת פייסבוק ואינסטגרם.

במסגרת הפעלתה של ג'אבר על ידי החיזבאללה, בוצעו עמה פגישות בטורקיה, במהלכן הועברו לה הנחיות לפעילות על ידי רנד והבה, פעילת חזבאללה ביחידת הפיגועים המשותפת, שפעלה מולה אף היא בכינוי מבצעי מטעם היחידה בשם "וופאא".

בפגישות אלה הובהר לג'אבר כי תפקידה הינו גיוס פעילים נוספים בישראל, שישמשו כחוליה בהנחייתה. הודגשה בפניה החשיבות שבגיוס גורמים מקרב ערביי ישראל, בדגש על נשים, שיתרונן טמון ביכולת לנוע בחופשיות ברחבי הארץ ולפעול במסגרת חוליות מקומיות לאיסוף מידע אשר ישמש לקידום פעילות טרור עתידית.

מחקירתה של תסנים אל-קאדי, חברתה של ג'אבר, עלה כי גם היא השתתפה בכנס בלבנון בשנת 2015, שם הכירה את פעילי היחידה, ולאחר מכן המשיכה לעמוד עימם בקשר. ממצאי החקירה העלו, כי היא שימשה כאשת קשר של היחידה מול ג'אבר, כחלק מדרכי התקשורת החשאיות הננקטות על ידי יחידת הפיגועים לשם מניעת חשיפת פעילותה מול גורמים בישראל, ואף קיבלה מהם כספים.

בנוסף עלה, כי ב-2018 קיימה אל-קאדי פגישה עם פעילת חיזבאללה רנד והבה, שהציעה לה להיפגש עם פעילי חזבאללה נוספים עימם היא עובדת בלבנון, וזו הסכימה להצעה.

בשב"כ ציינו, כי "חקירות אלו הביאו לחשיפת שיטות פעולה של ארגון חיזבאללה, ובהן: שימוש בדרכי תקשורת חשאית, כולל באמצעות העברת מסרים מקודדים ברשתות חברתיות, קיומן של פגישות הפעלה במדינות שונות בעולם, בדגש על טורקיה, ושימוש בכינויים פיקטיביים על ידי הפעילים בפעילותם המבצעית על מנת להסתיר את שיוכם לארגון חיזבאללה בתהליך הגיוס מול גורמים אזרחיים".

גורם בכיר בארגון הוסיף: "חקירה זו של שב"כ בשיתוף גורמי הביטחון הינה תוצר של פעילות מודיעינית ממושכת לאיתור חשודים כמגויסי חיזבאללה, ומהווה נדבך נוסף במהלכי הסיכול שבוצעו בשנה האחרונה מול ניסיונות כוח קודס וארגון חיזבאללה לגייס גורמים מקרב ערביי ישראל, הרשות הפלסטינית ואף זרים, במטרה לממש פעולות טרור בישראל. שב"כ, יחד עם שותפיו במערכת הביטחון, ימשיך לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות טרור וריגול של איראן וחיזבאללה, לרבות כאלה שמקורן בזירה הטורקית, ולחשיפתם של כלל הגורמים בישראל ובאיו"ש המסייעים לכך".

תגיות:שב"כחיזבאללהכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה