חדשות בארץ

המשבר בקואליציה: מרצ תצביע נגד חוק האזרחות

מרצ הודיעה כי חבריה יצביעו נגד הארכת הוראת השעה שנועדה למנוע איחוד משפחות פלסטיניות. המשמעות היא, שהקואליציה תזדקק לסיוע מהאופוזיציה כדי להעביר את החוק

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)יו"ר מרצ ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מרצ הודיעה היום (חמישי), כי חבריה יצביעו נגד חוק האזרחות באם יובא להצבעה בכנסת. "זה חוק שמפלה אוכלוסיה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא. מרצ עתרה נגד החוק לבג"ץ בעבר, ותצביע נגד במידה ויובא להצבעה", נמסר מהמפלגה.

במרצ זועמים על מתווה הפשרה להסדרת היישוב אביתר, שאושר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ. השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', הבהיר הבוקר כי חברי הכנסת של מרצ לא יצביעו בעד החוק: "איך נוכל לאכול את הצפרדע הזו?", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

משמעות ההודעה של מרצ היא, שגם אם רע"מ – המתנגדת לחוק – תימנע בהצבעה, לקואליציה לא יהיה רוב להעבירו ללא הסתייעות במפלגות האופוזיציה. בגוש נתניהו תומכים עקרונית בחוק בשל חשיבותו הביטחונית, אולם מנצלים את המשבר הראשון של ממשלת בנט-לפיד כדי להביך אותה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הודיע בתחילת השבוע, כי סיעות גוש הימין-חרדים יסכימו לתמוך בהארכת החוק אם הקואליציה תסכים לקדם במקביל את חוק יסוד ההגירה שהוגש על ידן לכנסת. בקואליציה דחו את ההצעה על הסף.

התיקון לחוק האזרחות, שנועד למנוע איחוד משפחות פלסטיניות, הינו הוראת שעה מ-2003 המוארכת מדי שנה, ותוקפה עומד לפוג ב-6 ביולי. שרת הפנים איילת שקד מתכוונת להביא את החוק להצבעה במליאה ביום שני הקרוב. החוק היה אמור לעלות לדיון היום בוועדה המסדרת, לקראת הכנתו להצבעה במליאה. אלא שהקואליציה החליטה לדחות את הדיון ליום שני, בשל אי היכולת להגיע להסכמות שיאפשרו את קידום החוק. שיחות שקיימה שקד בימים האחרונים בנושא עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס הסתיימו ללא תוצאות.

תגיות:מרצרע"מחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה