מעניין

החוקרים המומים: אגם ענקי נעלם תוך שלושה ימים. איך זה יכול להיות?

תופעה מעוררת תדהמה נצפתה לאחרונה באנטארקטיקה, והמדענים עדיין המומים לגביה: איך זה יכול להיות שאגם ענקי 'נעלם מהמפה'? זה בדיוק מה שגילו המדענים במחקר חדש המבוסס על תצפיות לוויינים

אא

תופעה מעוררת תדהמה נצפתה לאחרונה באנטארקטיקה, והמדענים עדיין המומים לגביה: איך זה יכול להיות שאגם ענקי 'נעלם מהמפה'? זה בדיוק מה שגילו המדענים במחקר חדש המבוסס על תצפיות לוויינים. 

לדבריהם, מדובר באגם במזרח היבשת, שאי אפשר לפספס אותו. 

"הוא היה מונח על מדף ענקי של קרח שמחזיק 600-750 מיליון קוב מים. אתם מבינים מה זה אומר? זה יותר מכל המים ביחד שיש בנמל סידני או מפרץ סן דייגו. כמות כזו אדירה של מים לא נעלמת בין רגע ובלי סיבה".

עוד ממשיכים המדענים וטוענים כי תופעה זו מצטרפת לעוד ועוד תופעות שנצפו בשנים האחרונות ביבשת אנטרקטיקה, לרבות תזוזת קרחון 'יום הדין' שאירעה לפני כשבועיים. "אנו חושדים שנוצר סדק כלשהו במדף הקרח מתחת לאגם, תופעה שמוכרת בעולם המדעי כ'הידרו-שבר'. אולי זה מה שגרם למים להתנקז לתוך האוקיינוס שמתחת לאגם", הסביר מדען בשם רולאן וורנר, מאוניברסיטת טסמניה, באוסטרליה. 

ועם זאת, גם הטענה הזו שלו, עד כמה שהיא נשמעת הגיונית, היא עדיין לא סבירה. "כשאתה מוציא כמות כזו גדולה של מים ממדף של קרח צף, אתה מצפה לראות תזוזה חזקה בקרקע. כאן זה לא היה. זה כאילו המים התאדו לשומקום".

בעבר, כשנצפו תופעות מעין אלו של הידרו-שבר, החוקרים ידעו להסביר לאן המים נעלמו, אך לא זה המקרה הפעם. האם המים ש'נעלמו' קשורים לעליית פני המים שהתרחשה לאחרונה עם תזוזתו של קרחון יום הדין? החוקרים עדיין לא הצליחו לפתור את התעלומה.  

תגיות:נהרנעלםחוקריםקפוא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה