חדשות בעולם

סערה ברשת: צורת ספירלה נצפתה בשמי האוקיינוס, וגם אתם תופתעו כשתגלו מה זה

תושבי האיים באוקיינוס השקט צפו בתופעה מרהיבה בשמיים השחורים: צורה זוהרת דמויית ספירלה, שאיש לא הבין מהי - עד שאסטרונאוט בכיר בשם ג'ונתן מקדואל, נאות להסביר

הספירלה הזוהרת כפי שנצפתה באיים באוקיינוס השקט (קרדיט צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)הספירלה הזוהרת כפי שנצפתה באיים באוקיינוס השקט (קרדיט צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
אא

זה קרה לפני כשבועיים. 

תושבי האיים באוקיינוס השקט צפו בתופעה מרהיבה בשמיים השחורים: צורה זוהרת דמויית ספירלה, שאיש לא הבין מהי - עד שאסטרונאוט בכיר בשם ג'ונתן מקדואל, נאות להסביר את מקור התופעה: "מדובר בשיגור של לווין סיני, שככל הנראה שחרר דלק בלית ברירה", אומר מקדואל. 

לדבריו, טיל סיני מסוג LongC 2C משחרר את הדלק מיד אחרי שיגור ארבעת הלווינים שלו לחלל, היות ואם לא יעשה כן - הרקטה עשויה להתפוצץ. 

"מה שאתם רואים כספירלה ענקית וזוהרת בשמיים הוא בעצם הדלק שנשפך בהתאם לצורת התנועה של הרקטה, בדומה לממטרת גינה".

בדיקה קצרה ברשת העלתה כי מדובר בתופעה נדירה אמנם, אך כזו שנצפתה גם לפני 12 שנה בנורבגיה - אז חזו התושבים במראה מרהיב למדי של ספירלה זוהרת שמסביבה כמויות אדירות של עשן. תושבים המומים שצפו במחזה תיארו את הספירלה כ'כדור אש ענקי עם אור מסביבו', ואחרים אמרו שיכלו ממש לראות אור כחול בתוך העיגול הספירלי. 

כשהדבר קרה אז, הוא נותר בגדר תעלומה עד שלבסוף הודה משרד הביטחון הרוסי כי אין זו תעלומה חסרת פשר כי אם שיגור ניסיוני כושל של טיל בליסטי. 

תגיות:אסטרונומיהשמייםאוקיינוסאייםספירלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה