סיפורים אישיים

אלון פז בפוסט מרגש: "אין בכוונתו להרע אלא להיטיב ולנקות אותנו כאן, בעולם הזמני הזה"

למרות שהוא מתמודד עם אחד הניסיונות הכי קשים בחיים - להיות מרותק למיטת חוליו כשהוא משותק ומונשם, ולהזדקק לרופאים ורפואות - אלון פז מוכיח פעם אחר פעם כי גם במצב כזה, אל לו לאדם לאבד תקווה, ולהאמין שכל מה שהוא עובר, לטובתו הוא עובר

אלון פז והרב יצחק פנגר (מתוך פייסבוק)אלון פז והרב יצחק פנגר (מתוך פייסבוק)
אא

למרות שהוא מתמודד עם אחד הניסיונות הכי קשים בחיים - להיות מרותק למיטת חוליו כשהוא משותק ומונשם, ולהזדקק לרופאים ורפואות - אלון פז מוכיח פעם אחר פעם כי גם במצב כזה, אל לו לאדם לאבד תקווה, ולהאמין שכל מה שהוא עובר, לטובתו הוא עובר. 

בפוסט הוא ממשיל את הניסיונות שאנו עוברים בעולם הזה לחומר ניקיון מיוחד לשטיחים - שזה בעצם האדם, שעשוי מכל מיני סוגי אריג. "האדם משול לשטיח - כל שטיח ארוג מסוג בד שונה. העובי, הצפיפות. החוזק, החוסן, הקיבולת והמסה שהוא מסוגל לספוג - כשרוצים לחבוט בו במחבט שטיחים כדי לנקות ולהסיר את כל האבק מעליו".

ממשיך פז את המשל היפה וכותב: "יש שטיח קטן קל ועדין שבכדי לנקותו מספיק ניעור קל. ויש בינוני שמצריך להפעיל עליו יותר כח. ויש את הגדול הכבד והמסיבי שבכדי למרק מתוכו את כל הלכלוך חייבים להגביר ולחבוט בו במרץ וביעילות כדי לנקותו עד למבוקשנו. שימו לב שכל שטיח סופג על פי סוגו וגודלו והכל במידה הנכונה והמתאימה לו כדי שלא יינזק ויקרע".

וכאן הוא 'מוריד' את הפצצה האמיתית, המשל הרוחני:

"כך נוהג עמנו הקדוש ברוך הוא, כל אחד מקבל ממנו ניסיונות שרק הוא יכול לעמוד בהם. אין בכוונתו להרע אלא להיטיב ולנקות אותנו כאן בעולם הזמני הזה, ושנגיע לעולם האמת. עולם הנצח שכולו טוב כמה שיותר קרוב אליו. כי הוא אב רחום וחנון. וכמו שאני מאמין ומבין – זה שווה את הכל! עם כל זה אני משתדל למתק את הדין ככל יכולתי, להתייסר, להודות ולשורר לבורא עולם ולקבל את "הרע" כשם שאני מקבל את הטוב. 'אודה ה' כצדקו ואזמרה שם־ה' עליון'. אני מודה לו על העבר, על ההווה וכבר על העתיד - בלי שאני יודע מהו. כי אני יודע שכל מה שימשיך וייתן לי אבא שבשמיים, זה הכל לטובתי".

תגיות:חיזוקניסיונותאלון פז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה