חדשות בריאות

מרן הגר"ח קנייבסקי: להתחסן החל מגיל 12

בהמשך לקריאתו לציבור להתחסן נגד קורונה, פסק מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש לחסן גם בני נוער מגיל 12 ומעלה. ההוראה יצאה בפגישה עם פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים של "מגן ישראל"

  • כ' תמוז התשפ"א
(צילום: שוקי לרר)(צילום: שוקי לרר)
אא

בהמשך לקריאתו לציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה, פסק היום (רביעי) מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש לחסן גם בני נוער מגיל 12 ומעלה. הוראתו של הרב יצאה בפגישה עם פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים של "מגן ישראל" ומנהל מערך המחקר והחדשנות של שירותי בריאות כללית.

כזכור, בעקבות ההתפרצויות המקומיות של הנגיף שהחלו בבנימינה ובמודיעין, החליטו במשרד הבריאות להמליץ באופן גורף להורים בישראל לחסן את ילדיהם החל מגיל 12. על מנת להמשיך את מגמת ההתחסנות בציבור החרדי גם בקרב גילאי 12 ומעלה, עלה היום פרופ' בליצר למעונו של מרן שר התורה, כדי לקבל את ברכתו למבצע החיסונים לצעירים ולדון בהתחסנות תלמידים ותלמידות בציבור החרדי. נלווה אליו ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים בשיבא.

פרופ' בליצר הציג לפני הגר"ח את חוות הדעת של גדולי הרופאים, וכן את הנתונים על יעילות החיסונים ובטיחותם גם לבני 12 ומעלה. הוא הרחיב בדבריו על יכולות ההדבקה המוגברות של זן דלתא ההודי, שמהווה את גורם ההתפשטות של ההתפרצות הנוכחית: "זן דלתא מדבק יותר מזנים קודמים, וכדי למנוע תחלואה מיותרת צריך להקטין את ההתפשטות שלו בקבוצות שיכולות להתחסן".

בפגישה, שנערכה בהמשך לפרסום כי מרן שר התורה ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין עודדו תלמידים ותלמידות מגיל 12 ומעלה להתחסן, הציג פרופ' בליצר את הנתונים שנאספו בארצות הברית לאחר חיסונם של למעלה משני מיליון ילדים בגילאי 15-12. הנתונים הדגימו את השיעור המדויק של תופעות הלוואי ואת העובדה שהן קלות. מתוך האיזון בינן לבין סיכוני המחלה הכבדים בהרבה, עלתה ההמלצה לחסן את בני הנוער בגילאים אלו ללא סייג. נתונים שנאספו בישראל ובכללית הביאו למסקנות דומות.

ד"ר פסח ציין, כי התחסנות מסיבית של בני גילאים אלה תבטיח את פתיחת שנת הלימודים הבאה ללא כל הפרעה ותאפשר את קיומו של עולם התורה ללא הגבלה וללא סיכון חיים.

הגר"ח האזין לדבריו של פרופ' בליצר. לאחר שהתעניין שוב כי התקבלו הנתונים ותוצאות המחקרים בנוגע לאיזון בין בטיחות ויעילות החיסון וסיכוני המחלה, אמר הרב כי על כל אחד ואחת מגיל 12 ומעלה ללכת ולהתחסן. הגר"ח בירך את המתחסנים הצעירים בבריאות איתנה ואת עובדי מערכת הבריאות בברכת הצלחה.

תגיות:חיסוןהרב חיים קנייבסקינגיף הקורונהפרופ' רן בליצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה