חדשות בארץ

מתווה פשרה באביתר: התושבים יתפנו, תוקם ישיבת הסדר

תושבי אביתר אישרו ברוב גדול את המתווה שהושג עם הממשלה, במסגרתו יתפנו עד סוף השבוע. הבתים לא ייהרסו, ובראש חודש אלול תוקם במקום ישיבת הסדר חדשה. המנהל האזרחי יסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע, לקראת הכרזת השטח כאדמת מדינה והקמת התיישבות

היישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)היישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

תושבי היישוב אביתר שבצפון השומרון אישרו היום (שני) ברוב גדול מתווה פשרה שהושג להסדרת היישוב. במסגרת ההסכם, שפרטיו פורסמו על ידי המועצה האזורית שומרון, תושבי אביתר יעזבו את המקום עד סוף השבוע, אולם הבתים לא ייהרסו. במקום יוצב כוח צבאי, ובראש חודש אלול תוקם ביישוב ישיבת הסדר חדשה.

במקביל יונחה המנהל האזרחי לסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע. הקרקע שתעבור את הסקר תוכרז כאדמת מדינה, ובמקום תוקם התיישבות בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המועצה האזורית שומרון ותנועת "נחלה".

במועצת שומרון אמרו, כי המתווה סוכם עם שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד, וקיבל את ברכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. ההסדר הוצג בפני התושבים על ידי ראש המועצה יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון, וזכה לתמיכתם של רב השומרון הרב אליקים לבנון ורב העיר צפת הרב שמואל אליהו שהשתתפו אף הם בישיבה.

"אני רוצה להודות לנשים, לגברים ולילדים שגרים כאן כבר חודשיים", אמר דגן לתושבי אביתר לאחר שהקריא את נוסח ההסכם. "יצרתם דבר שלא היה כאן 30 שנה, גם בכמות, במסירות הנפש, ובאווירה שנוצרה. חוץ מ-53 משפחות שגרות כאן, מדי יום הגיעו לכאן עשרות אלפים, שמתחברים לאידיאל של חיזוק הקמת יישוב חדש בארץ ישראל".

"מדובר במתווה שהוא אסטרטגי", הוסיף דגן. "ההתיישבות בארץ ישראל ובניין השומרון לב המדינה הוא משימה לאומית וקשה, ארץ ישראל נקנית בייסורים. אף צד כאן לא ניצח את הצד השני, בסוף המשימה המרכזית שלנו היא לבנות את ארץ ישראל ולשמור על האחדות בעם ישראל בדרך של אהבת ישראל".

הרב לבנון אמר לתושבים: "לפני כמה ימים היה ברור שמדינת ישראל נערכת לדבר הקשה והגרוע מכל. עד היום בצהריים לא האמנו שמשהו ישתנה. כתוב: 'אז תראי ונהרת ופחד ורחב לבבך', היינו בפחד שנצטרך להגיד ל-53 משפחות לקום ולפנות את המקום – חילול השם נורא. מה שיש כאן עכשיו זה קידוש השם גדול".

הרב שמואל אליהו בירך על המתווה, ואמר כי זו דרך חשובה לחזק את בניין ארץ ישראל ועם ישראל.

תגיות:אביתריוסי דגןמועצה אזורית שומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה