חדשות בריאות

משרד הבריאות: 145 נדבקים חדשים, שיעור החיוביים 0.4%

1,254 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 41 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. 16 חולים מחוברים למכונות הנשמה

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שני), כי אתמול אובחנו 145 נדבקים חדשים בקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות מתוך 40,123 בדיקות שפוענחו נותר יציב על 0.4%.

1,254 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 41 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. 22 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 16 מונשמים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה נותר על 6,429.

מוקדם יותר היום הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ על מינויו של פרופ' נחמן אש, המשמש כיום כפרויקטור הקורונה, לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות במקומו של פרופ' חזי לוי שהתפטר אתמול מתפקידו.

"פרופ' נחמן אש מגיע לתפקיד החשוב של מנכ"ל משרד הבריאות עם ניסיון מקצועי וניהולי עשיר", מסר הורוביץ. "חשוב מכל, פרופ' אש רואה לנגד עיניו בני אדם, ושיקוליו ניחנים תמיד ברגישות חברתית גבוהה. אין לי ספק שפרופ' אש יוביל את משרד הבריאות בתבונה ובנחישות המאפיינים אותו".

"ניאבק בנגיף הקורונה בצורה מקצועית, עניינית ושקופה, ובמקביל נחזק את מערכת הבריאות הציבורית, נצמצם את הפערים בבריאות, ונציב את האדם במרכז", הוסיף הורוביץ. "שנינו מאמינים כי ייעודו של משרד הבריאות הוא לשמש כספינת הדגל של השיוויון וזכויות האדם בישראל, וברוח זו ננהיג את המערכת".

פרופ' אש הודה להורוביץ על האמון וציין כי הוא "מרגיש זכות גדולה להוביל את מערכת הבריאות המצוינת של מדינת ישראל. עומד בפני משרד הבריאות אתגר עצום בהתמודדות עם תחלואת הקורונה לצד חיזוק מערכת הבריאות בכל תחומי אחריותה. אני מודה לפרופ' חזי לוי על הובלת המערכת בתקופה מורכבת זו, ובמיוחד על תרומתו האישית במבצע החיסונים המוצלח בעולם. ומעבר לכך, מודה לו על העבודה המשותפת, החברות והתמיכה לכל אורך הדרך".

ראש הממשלה נפתלי בנט פנה הבוקר לבני הנוער בקריאה לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי: "זן הדלתא החדש של הקורונה משתולל ברחבי העולם. הוא מאוד מדבק והוא פוגע באנשים שלא מחוסנים – כלומר בכם, בני הנוער".

בנט ציין כי "יש מספיק חיסונים כרגע לכולם" אולם "התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב, ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. כלומר, יש חלון קצר של 11 ימים, ואנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא ה-9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי. לכן, אני קורא להורים, ואני קורא לכל בנות ובני הנוער שיכולים להתחסן – צאו עכשיו להתחסן, לפני שכבר לא תוכלו".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה