הורים וילדים

"נולדתי להיות אמא": סיפורה המדהים של אמא לשלישייה על הרצף האוטיסטי

אתי כהן לא ציפתה שהאודישן שלה לתוכנית בישול פופולארית יכבוש את לב הצופים. היא אמא לשלישיית בנים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, אך עדיין מלאת אמונה וכוח. בראיון השבוע היא סיפרה על הנס שקרה לה באומן וחשפה כיצד היא מתמודדת עם המציאות המורכבת

אא

אתי כהן לא ציפתה שהאודישן שלה לתוכנית הבישול הפופולרית יחולל כזו סערה. כהן היא אמא לשלישיית בנים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, וכשסיפרה את הסיפור שלה – היא קיבלה מאות פניות תמיכה מאימהות שנמצאות במצב דומה.

בראיון למגזין "לאישה", כהן סיפרה כי הגיעה לתוכנית בשביל לצעוק את הצעקה של אמא שמגדלת שלושה ילדים על הרצף האוטיסטי. "קיבלתי מאות הודעות מנשים שכתבו לי 'תודה שצעקת בשבילנו, הילדים שלנו שקופים'", אמרה.

כהן היא בעלת עסק לעוגות מעוצבות. העשור האחרון לא היה פשוט עבורה. שלושת בניה (כיום בני 11), שנולדו כשלישייה, אובחנו כאוטיסטים ברמת תפקוד נמוכה. כשהיו בני 4, אמה של כהן נפטרה מדום לב בשנות ה-50 לחייה. לאחר מכן, היא התגרשה ואיבדה את אחותה הצעירה למחלת הסרטן. אביה הוא מנפגעי הגזזת של שנות ה-50 וכהן סועדת אותו כבר מספר שנים. אך למרות נסיבות חייה, כהן מצליחה להסתכל על הצד החיובי בחיים.   

היא התחתנה בגיל צעיר. כשלא הצליחה להרות, החליטה לבקש ברכה, כאישה מסורתית ומאמינה. חודש לאחר מכן גילתה שהיא בהריון. כשהתברר לה שהיא תהיה אמא לשלושה, היא לא דאגה בכלל – אלא להפך. "נולדתי להיות אמא, תמיד הייתי אמא קטנה לאחים שלי", אמרה כהן.

אך למרות השמחה, סטטיסטית היה סיכון להריון מסוג זה. "לא ידעתי מה לעשות, אז התייעצתי עם דוד שלי, שהוא רב, והוא אמר לי ללכת על זה ושהכול יהיה בסדר. הוא אמר, 'מקסימום הם יהיו קצת בתוך קופסאות', הוא לא ידע להגיד אינקובטור. חזרתי לרופא ואמרתי לו שממשיכים".

עד השבוע ה-31 ההיריון היה תקין. כשהייתה ירידת דופק לאחד העוברים, כהן אושפזה במשך שבוע, עד להבשלת הריאות, ואז עברה ניתוח קיסרי. כהן מספרת כי "הם נולדו בריאים ושלמים, לא היה צריך אפילו לעזור להם לנשום. הסבירו לי שיהיה להם עיכוב התפתחותי רב־תחומי בגלל שהם נולדו פגים, אבל הם בוודאי ידביקו את הפער בהמשך. לא דאגתי בכלל, הייתי באופוריה".

עד גיל שנה ושמונה חודשים, השלישיה הייתה בבית עם אמם, אך כהן לא חשבה שיש בעיה כלשהי, למרות שרק אחד מהם ידע ללכת. רק כשהם נכנסו למעון, היא הבינה שהם לא כמו שאר הילדים. "ידעתי שיש עיכוב מסוים בגלל שהיו פגים, אבל אמרו לי שהפער ייסגר, וזה נראה לי נורמלי", מספרת כהן. "מנהלת הגן שלחה אותי לאבחון במכון להתפתחות הילד, ושם התבשרתי ששלושת הבנים שלי נמצאים על הספקטרום האוטיסטי עם פיגור ברמת תפקוד נמוכה מאוד".

כיום, הבנים לומדים בכיתה ה' בבית ספר מיוחד שמאוד מקדם אותם, אך בשל מצב התפתחותם, הילדים לא קוראים לכהן "אמא", למעט פעם אחת ומיוחדת. "כשהם היו בערך בני חמש טסתי לאומן להתפלל עליהם", היא מספרת. "אמרתי שם על הקבר של הצדיק: 'אני לא מבקשת הרבה, רק לשמוע את המילה אמא'. כשחזרתי הביתה, איך שפתחתי את הדלת, אחד מהם רץ לכיוון הדלת ופשוט אמר 'אמא'. הרגשתי שתפילותיי נענו, אבל זה לא קרה שוב."

תגיות:אוטיזםנשיםהורות מיוחדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה