סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: התקדמנו הרבה בדור האחרון, אבל לא הגענו עדיין אל הגאולה השלמה

מה משותף לכל חמשת האירועים האלה? הם שברו את השגרה היומיומית שלנו וניפצו אותה, הם ביטלו את הכללים הרגילים שהיינו בטוחים שיתקיימו לנצח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. היום, צום י"ז בתמוז, הוא אחד מימי התענית שנקבעו לזכר חורבן בתי המקדש. בי"ז בתמוז הובקעו חומות ירושלים. אחרי נפילת החומות – החורבן הלך והתקרב. כעבור שלושה שבועות, בתשעה באב, נחרב הבית. היום מתחילה התקופה ששמה "בין המצרים", או "שלושת השבועות", ובה נוהגים מנהגי אבלות. 

2. חז"ל מספרים על עוד ארבעה אסונות שהתרחשו בדיוק בתאריך הזה: משה ירד מהר סיני, ראה את עגל הזהב ושבר את הלוחות, בוטל קורבן התמיד, אפוסטומוס שרף את התורה וגם העמיד פסל של עבודה זרה בבית המקדש. 

3. מה משותף לכל חמשת האירועים האלה? הם שברו את השגרה היומיומית שלנו וניפצו אותה, הם ביטלו את הכללים הרגילים שהיינו בטוחים שיתקיימו לנצח. למשל: חומות יציבות נשברות פתאום, קורבן התמיד שהוקרב בכל יום נפסק לפתע, ולוחות הברית היציבים והקדושים נשברים לרסיסים. חכמינו קוראים לנו לחזק ביום הזה את הבסיס, את החומות של חיינו, את הערכים והיסודות שנראים לנו מובנים מאליהם. 

4. התקופה הזו בשנה, "בין המצרים", מזכירה לנו בכל פעם מחדש שאף על פי שהתקדמנו רבות בדור האחרון, לא הגענו עדיין אל הגאולה השלמה. יש עוד הרבה חלקים שבורים וחסרים בחיינו, האישיים והלאומיים. האסונות והטלטלות שהעולם עובר בשנה האחרונה (בעודי כותבת, ממשיכים לחפש נעדרים בפלורידה) – מהווים תזכורת כואבת נוספת. הצום לא אמור לגרום לסבל, אלא לחשיבה והפקת לקחים. בשורות טובות. 

תגיות:סיון רהב מאירגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה