חדשות בארץ

כישלון לקואליציה: נדחתה ההצבעה על חוק האזרחות

הקואליציה, שהתכוונה להצביע בוועדה המסדרת על קידום חוק האזרחות, משכה את הבקשה לאחר שהתברר כי אין לה רוב בשל התנגדות רע"מ והרשימה המשותפת. בדיון הסוער נרשמו חילופי דברים קשים בין חברי הקואליציה והאופוזיציה

הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הוועדה המסדרת התכנסה היום (ראשון) לדון בהעברת חוק האזרחות לדיון בוועדת החוץ והביטחון. הקואליציה התכוונה להצביע על ההצעה, וזאת כדי לאפשר את קידום החוק לקראת אישורו במליאת הכנסת. אולם לאחר שהתברר כי חברי הכנסת מסיעות רע"מ והרשימה המשותפת מתנגדים להצעה, החליטה הנהלת הקואליציה למשוך את הבקשה והדיון בנושא הסתיים ללא הצבעה.

חברי הכנסת מהאופוזיציה כעסו על החלטת מ"מ יו"ר הוועדה, איתן גינזבורג, שלא להעלות את הנושא להצבעה, וקראו "פחדנים, פחדנים".

התיקון לחוק האזרחות, שנועד למנוע איחוד משפחות פלסטיניות, הינו הוראת שעה מ-2003 המוארכת מדי שנה, ותוקפה עומד לפוג בתחילת החודש הבא. ברע"מ מתנגדים לחוק, והקואליציה נזקקת לסיוען של מפלגות גוש הימין-חרדים שבאופוזיציה כדי להעבירו. בגוש נתניהו תומכים עקרונית בהארכת החוק בשל חשיבותו הביטחונית, אולם מנצלים את המשבר של ממשלת בנט-לפיד כדי להביך אותה. סיעות הגוש הניחו על שולחן הכנסת הצעה נגדית, שמטרתה להסדיר בחוק יסוד את מדיניות ההגירה הישראלית כתחליף להוראת השעה הזמנית. למרות קשיי הקואליציה, הבהירה הבוקר שרת הפנים איילת שקד כי בכוונתה להעלות את חוק האזרחות להצבעה בכנסת עוד השבוע.

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הגיב על דחיית ההצבעה בנושא חוק האזרחות: "גם היום הקואליציה ה'ימנית' נכשלה בקידום חוק האזרחות", כתב בטוויטר. "את ממשלת השמאל הזאת יש להפיל ובהקדם".

במהלך הדיון בוועדה המסדרת בראשות יו"ר הקואליציה עידית סילמן, אושרה בקשתו של חבר הכנסת אופיר סופר להתפלג מסיעת הליכוד ולהתמזג עם סיעת הציונות הדתית. בישיבה הסוערת נרשמו חילופי דברים קשים בין חברי הקואליציה והאופוזיציה. חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ גידף את יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שהשיב לו "מחבל".

חבר הכנסת סופר תקף את יו"ר הוועדה: "לאיזה ממשלה אנטי ציונית הגעתם? זה אפילו לא ממשלת שמאל. מי שמבקר מחבלים הוא תומך טרור. ח"כ אוסמה סעדי הלך לבקר מחבל שהרג את המפקד שלי. אתם בוורטיגו, איבדתם את הכיוון, תתפצלו מהממשלה הרעה הזו".

בעימות אחר, קראה חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד לעבר חברת הכנסת גבי לסקי (מר"צ): "את עוכרת ישראל שמייצגת מחבלים ורוצחים. מה את עושה פה בכלל?".

תגיות:הוועדה המסדרתחוק איחוד משפחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה