חדשות בעולם

עדות מהטרגדיה במיאמי: "ברחתי מהבניין רגע לפני המוות"

תושבת המגדל שקרס מתארת את רגעי האימה: "בתוך התופת התחלתי להתפלל: 'אלוקים תעזור לי, אני רוצה לראות את הילדים שלי. אלוקים אנא עזור לי, אל תיתן לי למות ככה'"

  • י"ז תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איליאנה מונטוגדו, בת 50, ניצלה בנס ברגע האחרון מקריסת הבנין במיאמי. אם היתה ממתינה שתי דקות נוספות, כנראה שלא היתה נותרת בחיים.

מונטוגדו, תושבת הקומה השישית במגדל בסורפסייד, סיפרה ל'ניו יורק פוסט' כי התעוררה מהשינה ושמעה רעשים מוזרים. בתחילה היא חשבה שהם הגיעו מדלת ההזזה הפתוחה למרפסת מול הים. "ניסיתי לסגור את זה אבל לא הצלחתי, אני מתארת לעצמי כי זה כבר היה הרוס בגלל כל הסדקים. שמעתי סדקים, וכשהסתכלתי ראיתי סדק בקיר בעובי שתי אצבעות. משהו אמר לי בראש שאני צריכה לברוח".

מונטוגדו תפסה את תעודת הזהות שלה ואת כרטיס האשראי, וברחה דרך המדרגות. "ירדתי מקומה שישית, וכשהגעתי לקומה הרביעית שמעתי רעש אדיר. הבניין נפל", היא מתארת. במקום שרר חושך מוחלט, אש החלה להתלקח, ובתוך התופת החלה מונטוגדו להתפלל: "אלוקים תעזור לי, אני רוצה לראות את הילדים שלי. אלוקים אנא עזור לי, אל תיתן לי למות ככה".

לדבריה, היא שמעה את איש האבטחה צועק, "יש רעידת אדמה, אתם צריכים לצאת מכאן". לדבריה, הוא עזר לה לנווט דרך קיר פסולת עד שהגיעה לחוף מבטחים.

"איבדתי הכל עכשיו. אין לי כלום", אמרה. "אבל יש לי את החיים וזה כל מה שחשוב. יש תקווה, נוכל להתחיל מחדש. אני רק מתפללת על כל האחרים שעלולים למות" הוסיפה.

צוותי החילוץ וההצלה איתרו הלילה (ראשון) גופה נוספת בין הריסות הבניין בן 12 הקומות שקרס בעיירה סרפסייד ליד מיאמי שבארצות הברית ובכך עלה מניין ההרוגים באסון לחמישה, בעוד הצוותים ממשיכים את החיפושים אחר נעדרים תחת אש ועשן סמיך העולים מתוך שרידי הבטון והמתכת באזור ההרוס.

בתוך כך, מפרסמים בארה"ב את סיפור נס הצלתו של ילד יהודי, יונה פאנג, שנשלף בחיים על ידי הכבאים. אימו, לא שרדה את קריסת הבניין והיא אחת מחמשת ההרוגים שנמצאו עד כה.

על פי דיווחים מקומיים, הנער היה בפיג'מה ולכוד מתחת למזרן שלו, הצליח לשחרר זרוע אחת ולנופף בידו, ואנשי החילוץ שהצליחו לשמוע את קריאות העזרה שלו מיהרו לחלץ אותו. עובדי הצלה ממשיכים לסרוק את ערימת פסולת הבניין, אך איש לא נמצא בחיים מאז יום חמישי בבוקר.

המשיכו להרבות בתפילה עבור הנעדרים.

תגיות:קריסההאסון במיאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה