חדשות בארץ

חדשות השבת: 229 נדבקים חדשים, משלחת פיקוד העורף תצא למיאמי

מחלקת המדינה של ארצות הברית הכחישה את הדיווח על כוונת ממשל ביידן לבטל את ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן, סוכל ניסיון פיגוע דקירה ביצהר, ומשלחת של פיקוד העורף תצא למיאמי. כל מה שחשוב לדעת

אא

משרד הבריאות עדכן הערב, עם צאת השבת, כי אתמול אובחנו 229 נדבקים חדשים בקורונה. מתוך 58,233 בדיקות שפוענחו, עמד שיעור החיוביים על 0.4%. 1,147 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 47 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 26 חולים מוגדר קשה, ביניהם 16 מונשמים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,429.

לנוכח העלייה בתחלואה, החל מאתמול חודשה החובה לעטות מסכה בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע, וזאת שבוע וחצי בלבדלאחר שחובה זו בוטלה. משרד הבריאות מסר, כי חובת עטיית המסיכה אינה חלה במקרים הבאים: קטין מתחת לגיל שבע; אדם שעקב מוגבלות נמנע ממנו לעטות מסכה; אדם השוהה במקום סגור או מופרד בלא אדם נוסף; שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד; ואדם המבצע פעילות ספורט.

במשרד הבריאות ממליצים לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים. כמו כן, לאנשים בקבוצות סיכון ולמי שאינם מחוסנים מומלץ להימנע מלהשתתף בהתקהלויות.

מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה אתמול אחר הצהריים לבצע פיגוע דקירה ביישוב מצפה יצהר שבשומרון. רכז הביטחון של יצהר נטרל אותו בירי לעבר פלג גופו התחתון. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחותינו.

מהנדס בנייה הזהיר כבר ב-2018 מפני כשלים בטיחותיים בבניין רב הקומות שקרס השבוע בעיירה סרפסייד הסמוכה למיאמי, כך דיווח היום ה"ניו יורק טיימס". המהנדס התריע על נזק גדול ללוח הבטון שמתחת לבריכה ועל התפוררות וסדקים בעמודים, בקורות ובקירות החניון התת-קרקעי של הבניין. בעקבות הדו"ח, עמד להתחיל בקרוב פרויקט לשיפוץ נרחב של הבניין, אך הוא קרס לפני תחילת העבודות. עד כה חולצו ארבע גופות מבין ההריסות. מניין הנעדרים עומד על 159, ביניהם יהודים רבים ואזרחים ממדינות בדרום אמריקה.

שר הביטחון בני גנץ אישר הערב, בתיאום עם משרד החוץ, את צאתה למיאמי של משלחת מטעם פיקוד העורף, לסיוע במאמצי החילוץ והטיפול באוכלוסייה באסון קריסת הבניין. "כמו בכל משימה לאומית, צה"ל ומערכת הביטחון מוכנים לתת מענה, לפעול ולסייע", אמר. "נעשה כל מאמץ כדי להציל חיי אדם, לתמוך בקהילה היהודית ובידידתנו ארצות הברית".

בעקבות קריסת הבניין במיאמי, ימריא הערב שר התפוצות נחמן שי לפלורידה כנציג הממשלה. בהנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט, שי ילווה את הקהילה המקומית וראשיה בימים הקרובים, וייפגש עם הקונסול הכללי מאור אלבז ועם ראש הפדרציה היהודית ג'ייקוב סולומון. במהלך ביקורו, יציג השר לראש הממשלה את אפשרויות הסיוע לקהילה היהודית בכלל, ובזירת האסון בפרט.

"אני רואה חשיבות עליונה בשליחותו של השר שי לקהילה היהודית במיאמי, אשר מתמודדת כעת עם אסון כבד", אמר בנט. "הקשר העמוק והמחייב בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בעולם יימשך, ובייחוד בעת משבר זהו צו השעה להעמיקו. אנו מתפללים לשלומם של הפצועים והנעדרים באסון, ונסייע ככל שרק נוכל".

שר התפוצות הוסיף: "ישראל אבלה, ביחד עם העם האמריקאי, עם חברי הקהילה ועם משפחות הנספים. בכוונתנו להתייצב לצידם בשעה קשה זו ולסייע ככל הניתן".

מחלקת המדינה של ארצות הברית הבהירה אתמול, כי הדיווח באתר החדשות השמרני Washington Free Beacon, לפיו ממשל ביידן מתכוון לבטל את ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן, אינו נכון. "המדיניות של ארצות הברית בנוגע לרמת הגולן לא השתנתה, והדיווחים על כך שקריים", נמסר.

מזכיר המדינה היוצא של ארצות הברית, מייק פומפאו, שהתראיין ל-Free Beacon, טען כי הממשל הנוכחי מסכן את ביטחונה של ישראל: "רמת הגולן לא כבושה על ידי ישראל, היא חלק ממנה. לישראלים יש זכות עליה. הרעיון, לפיו על האדמה הזו לחזור לסוריה, גם אם הוא מותנה בשינויים במשטר הסורי, אינו עולה בקנה אחד עם ביטחון ישראל ועם החוק הבינלאומי".

כזכור, בפברואר האחרון סירב מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, להצהיר כי ממשל ביידן מכיר בריבונותה של ישראל ברמת הגולן, והביע את הסתייגותו מההכרה של ממשל טראמפ בריבונות הישראלית על האזור. בריאיון ל-CNN הוא אמר כי "אם שמים בצד את העניין החוקי – כעניין מעשי, רמת הגולן חשובה מאוד לביטחונה של ישראל כל עוד אסד נמצא בשלטון בסוריה, כל עוד איראן נוכחת בסוריה. המיליציות הנתמכות על ידה וממשל אסד עצמו מהווים איום ביטחוני על ישראל, וכעניין מעשי השליטה בגולן במצב זה חשובה מאוד לביטחון ישראל. שאלות משפטיות הן משהו אחר. לאורך הזמן, אם המצב בסוריה ישתנה, זה משהו שנבחן – אבל כרגע אנחנו לא קרובים לכך".

בית משפט במיניאפוליס שבארצות הברית גזר אתמול 22 וחצי שנות מאסר על דרק שאובין, השוטר שהורשע ברציחתו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד במאי 2020. מדובר באחת מתקופות המאסר הארוכות ביותר שמקבל שוטר על הריגת אזרח אפרו-אמריקני. שאובין בן ה-45 יוכל להשתחרר מהכלא לאחר כ-15 שנים, אם ינוכה שליש ממאסרו על התנהגות טובה.

תחזית מזג האוויר: מחר, יום ראשון, תחול עלייה קלה בטמפרטורות והכבדה בעומס החום. ביום שני תורגש עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והכבדה נוספת בעומס החום. יהיה חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל לאורך מישור החוף. בימים שלישי ורביעי מזג האוויר יוסיף להיות דומה.

תגיות:רמת הגולןנגיף הקורונהג'ורג' פלוידעטיית מסכותממשל ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה