חדשות יהדות

הפרדה מגדרית? ההודעה המרגשת שקיבלה הזמרת אתי אנקרי - לא תשאיר אתכם אדישים

למרות שהיא מצהירה בפומבי כי היא שרה לנשים בלבד - מועדון 'זאפה' בירושלים סירב להבין זאת, ואנקרי ביטלה את ההופעה שלה שם. מי הזמין אותה להופיע אצלו במקום ב'זאפה'? גם אתם תופתעו

אא

לפני כשבועיים פרסמה הזמרת אתי אנקרי פוסט ברשתות החברתיות, שבו התנצלה בפני נשים שרכשו כרטיס להופעה שלה ב'זאפה' בירושלים - היות וה'חוק לא מאפשר לי להופיע רק בפני נשים'.

"החלטתי לבטל את ההופעה. למה? כי התעוררתי להבין שלמרות שאני מצהירה בפומבי על הרצון שלי להופיע רק בפנים נשים, זאת שוב לא תהיה ממש הופעה על טהרת הנשים כי מי שיעמוד בפתח הדלת לשמור על הרצון הפרטי של האומנית להופיע רק בפני קהל נשים, יסכן את עצמו בתביעה על 'פגיעה בזכות הפרט'. מצחיק ומגוחך, אבל אמיתי. 'חוק-יסוד זה, מטרתו להגן על כבוד האדם  וחירותו, כדי לעגן בחוק-יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית'".

עוד היא ממשיכה וכותבת כי החוק הזה "לא מאפשר לי למנוע מציבור מסוים להיכנס לאירוע, ובכך בעצם פוגע בכבודי וחירותי, לבחור להופיע רק בפני נשים". 

לאחר שהדברים פורסמו ב'ישראל היום' - קיבלה אנקרי הודעה מפתיעה מחגי לובר, שהוא לא פחות ולא יותר מנהל מתחם 'התחנה הראשונה' בירושלים - מקום שבו נערכים שלל מופעים תרבותיים. "בואי אתי, בואי לאולם שלנו במתחם התחנה הראשונה בירושלים", הוא כותב בעמוד הפייסבוק של המקום. "אנחנו ליברלים ופתוחים ומוכנים לקיים הופעות לנשים בלבד, אם האמן רוצה כך. אם שכנינו בזאפה לא מוכנים לקבל אותך כפי שאת ולאפשר לך להופיע רק בפני נשים - אנחנו מוכנים בשמחה. 

"אצלנו מותר לכתוב על המודעות 'לנשים בלבד'. יהיה מותר לך לשיר כפי שאת אוהבת ומאמינה. אף אחד לא יכפה עלייך לעשות שום דבר זר לרוחך", הוא אומר ואף מביא דוגמא להצגה שנערכה במתחם, לנשים בלבד. ומה באשר לתביעה אפשרית? "הפרוגרסיבים מוזמנים לתבוע אותנו", כותב חגי באומץ. "נשמח פעם אחת ולתמיד להסיר את מסכת השוויון המזוייפת מעל פניהם".

"הופעה שנדחתה מלפני שנה בגלל הקורונה, אחר כך נדחתה בגלל המלחמה, והיום לשם שינוי היא לא נדחית, היא מבוטלת... למה? כי התעוררתי להבין שלמרות שאני מצהירה בפומבי על הרצון שלי להופיע רק בפני נשים, זאת שוב לא תהיה ממש הופעה על טהרת הנשים, כי מי שיעמוד בפתח הדלת לשמור על הרצון הפרטי של האמנית להופיע רק בפני קהל נשים, יסכן את עצמו בתביעה על 'פגיעה בזכות הפרט'. מצחיק ומגוחך אבל אמיתי", היא כותבת בכעס.

תגיות:הופעהאתי אנקריהפרדה מגדריתמגדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה