חדשות בארץ

היישוב אביתר: מוסי רז דורש לפנות, אורבך "בודק איך לסייע"

חבר הכנסת ניר אורבך סייר ביישוב אביתר, הסמוך לצומת תפוח שבשומרון, והצהיר כי ייפגש עם "הגורמים הרלוונטיים" כדי "לראות כיצד ניתן להתקדם ולעזור". חברי הכנסת מוסי רז וגבי לסקי ממרצ, שהגיעו אף הם ליישוב, קראו לפנותו

אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) הגיע היום (חמישי) ליישוב אביתר הסמוך לצומת תפוח שבשומרון, וסייר במקום יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

בניגוד לדיווחים שונים, נמסר מטעמו של אורבך כי הוא לא העביר את לשכתו ליישוב. "הגעתי לאביתר לפגוש את התושבים, ללמוד את הנושא ואת המקרה", אמר במהלך הביקור. "פגשתי אנשים טובים, חלוצים שבאים ליישב את ארץ ישראל באמונה גדולה. אני בודק איך אני יכול לסייע למקום ולתושבים. אני עתיד להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים ולראות כיצד ניתן להתקדם ולעזור".

ראש מועצת שומרון, שהעביר את לשכתו לאביתר, אמר: "אין מעשה ערכי וציוני יותר מלהקים יישוב בארץ ישראל, ובוודאי אחרי רצח נוראי כמו של יהודה גואטה ואביתר בורובסקי. 53 משפחות החלוצים באביתר הן המענה הציוני הנכון ביותר של ממשלת ישראל בתקופה זו".

"אני מצפה מראש הממשלה ושר הביטחון לאשר באופן מיידי את היישוב", הוסיף דגן. "יש להפסיק את הניסיונות הפוליטיים האובססיביים לעקור את היישוב. אני מודה לחבר הכנסת אורבך על הביקור, ומבקש ממנו לעשות כל מאמץ כדי להסדיר את היישוב".

בתגובה לביקורו של חבר הכנסת מימינה באביתר, אמר יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר: "אורבך טובל ושרץ בידו. אם באמת אורבך מתנגד לפינוי, שיפרוש מקואליציית השמאל ויעבור לימין. רק ככה אפשר היום למנוע את הפינוי המביש, ולא לבגוד בבוחריו ששלחו אותו. כל מעשה אחר רק מנקה אולי את המצפון, אבל לא מטהר את השרץ".

מוקדם יותר ביקרו ביישוב חברי הכנסת מוסי רז וגבי לסקי ממרצ, וקראו לפנותו. "באתי לכאן כדי לתמוך בהודעתו של שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, שאמר כי הצבא אומר שהמקום הזה בלתי חוקי וצריך לפנות אותו", אמר רז. "אנחנו מביעים תמיכה בקריאה לפינוי ההתנחלות".

המאחז אביתר הוקם לראשונה ב-2013, לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח. כעבור זמן קצר הוא נהרס על ידי הצבא. בחודש שעבר חודשה ההתיישבות במקום, בתגובה לפיגוע ירי בצומת בו נרצח יהודה גואטה הי"ד. מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, הוציא בתחילת החודש צו תיחום ליישוב, לקראת פינויו.

תגיות:אביתרמוסי רזניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה