חדשות בארץ

"אנטישמיות 2021": קריקטורה אנטי-חרדית ב"הארץ"

קריקטורה של עמוס בידרמן, שפורסמה בעיתון "הארץ", יוצרת קשר בין הציבור החרדי והעלייה הנוכחית בתחלואת הקורונה. יו"ר ש"ס אריה דרעי: "זו תעמולה שהייתה לפני 80 שנה בגרמניה ובמקומות אחרים נגד היהודים"

  • י"ד תמוז התשפ"א
דרעי, גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי, גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע ההתפרצויות המקומיות של הקורונה שאובחנו בימים האחרונים במספר יישובים ברחבי הארץ, פרסם הבוקר עיתון "הארץ" קריקטורה היוצרת קשר בין הציבור החרדי והעלייה הנוכחית בתחלואה.

הקריקטורה של הקריקטוריסט עמוס בידרמן, הנושאת את הכותרת "הקורונה חוזרת", מראה את יו"ר ש"ס אריה דרעי במבע מהורהר, כשלצדו ראשי יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן. לדמותו של ליצמן מצורפת בועת דיבור בה נכתב "חייבים לארגן איזה טיש".

דרעי תקף את פרסום הקריקטורה: "זו תעמולה שהייתה לפני 80 שנה בגרמניה ובמקומות אחרים נגד היהודים", אמר בריאיון לכאן ב'. "דרעי, ליצמן וגפני, 'בואו נעשה טיש' – משם מגיעה כל הקורונה, שם מקור הרוע. לא משנה שבבנימינה ובמודיעין אין טישים, אין חרדים ואין אדמו"רים".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, הגיב: "זוהי קריקטורה שמזכירה את האנטישמיות של ימי הביניים והנדסת תודעה על החרדים, שלשמחתנו לא קיימים בהתפרצות".

חבר הכנסת יעקב ליצמן תקף: "הקריקטורה המבישה הבוקר ב'הארץ' מבטאת את 'רוח המפקד' – אותה ממשלה רפורמית, של ליברמן, לפיד ובנט, שמדירה את החרדים ופוגעת ביהדות ומסורת ישראל. זוהי האווירה שמכשירה את השיסוי וההסתה כלפי יהודים חרדים. אנטישמיות 2021".

תגיות:משה גפנייעקב ליצמןאריה דרעיעיתון הארץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה