חדשות בארץ

אבתיסאם מראענה: חוקי הלאום והאזרחות הופכים את היהודים לגזע עליון במדינה

חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, אמרה בריאיון לכאן ב' כי חוקי הלאום והאזרחות הינם חוקים מפלים: "עם חוקים כאלה, היהודים הם כמו גזע עליון במדינה". במסגרת המאמצים לרכך את התנגדותה של רע"מ לחוק האזרחות, הציע לה השר זאב אלקין תפקיד של סגן שר במשרד הבינוי והשיכון

הכנסת (יונתן זינדל, פלאש 90)הכנסת (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה אמרה הבוקר (חמישי), כי חייבים לשנות את חוק האזרחות שנועד למנוע איחוד משפחות בין פלסטינים לבין קרוביהם בישראל. בריאיון לירון דקל וחיים לוינסון בכאן ב', אמרה מראענה כי מדובר בחוק "מפלה וגזעני", והוסיפה: "עם חוקים כאלה כמו חוק הלאום וחוק האזרחות, היהודים הם כמו גזע עליון במדינה".

"הגיע הזמן לפתוח את החוק ולדבר עליו", הצהירה מראענה. "המון אנשים שכחו מה הוא אומר, חוץ מלהגיד שהוא מגן על הביטחון של מדינת ישראל. הדבר הזה לא תקף ולא נכון. החוק חוקק ב-2003 בגלל האינתיפאדה השנייה. מאז עברו מספיק שנים, החברה הערבית בישראל והמשפחות באיחוד המשפחות הוכיחו שאין שום קשר לביטחון מדינת ישראל".

השר לשיתוף פעולה אזרחי, עיסאווי פריג' (מרצ), הביע אף הוא התנגדות לחוק האזרחות. "אני פוסל אותו אפילו במחיר של ויתור על תפקיד שר", אמר בריאיון לרדיו "מכאן". בדומה למראענה הוא טען כי מדובר בחוק גזעני, וכי בכוונתו להביא לנטרולו ההדרגתי של החוק באמצעות הקלות הומניטריות, עד ביטולו הסופי.

בקואליציה ממשיכים בניסיונות לרכך את התנגדותה של רע"מ לחוק למניעת איחוד משפחות, מתוך מטרה להביא אותו לאישור הכנסת כבר בשבוע הבא. דפנה ליאל דיווחה אמש בחדשות 12, כי שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הציע לרע"מ לקבל תפקיד של סגן שר במשרדו. ההצעה מהווה "שדרוג" להסכם הקואליציוני, במסגרתו הובטח לרע"מ תפקיד של סגן שר במשרד ראש הממשלה. הצדדים אישרו את הדיווח, אולם הכחישו כי להצעה יש קשר לחוק לאיחוד משפחות.

במפלגת הציונות הדתית אמרו בתגובה לפרסום, כי "עוד לא עברו שבועיים מהקמת ממשלת בנט-עבאס ומסחטת רע"מ בעיצומה. במקום להגיע איתנו להסכמות על חוק יסוד ההגירה, שמונח על שולחן הכנסת ויאפשר סוף סוף פתרון ראוי לסוגיה במקום הוראת השעה המחוררת, מעדיפים בנט ושקד למכור את האינטרסים של מדינת ישראל כשעכשיו הם מציעים לתומכי הטרור, על מגש של כסף, זרוע ביצועית להלבנת ההפקרות הערבית בנגב. אם למישהו זה לא היה ברור – ממשלת הטלאים שהקים בנט להגשמת מאווייו האישיים תעשה הכל כדי לשרוד גם במחיר מכירת כל האינטרסים הלאומיים והבטחוניים שיש לישראל. נעשה הכל כדי להפיל אותה".

תגיות:עיסאווי פריג'רע"מאבתיסאם מראענהחוק איחוד משפחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה