חדשות בארץ

"התנהלות לא מקצועית": עימות בין סער וגנץ

שר הביטחון בני גנץ הודיע, כי העביר למשרדי האוצר והמשפטים הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות. שר המשפטים גדעון סער טען כי ההצעה לא התקבלה בלשכתו, וטען כי התנהלותו של גנץ "אינה מקצועית ואינה מקובלת"

גנץ וסער (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ וסער (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (רביעי), כי העביר אתמול למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבחינת פרשת הצוללות. מלשכתו נמסר, כי בכוונתו להניח את הצעת ההחלטה בממשלה לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון. אלא שמטעמו של שר המשפטים גדעון סער נמסר לאחר מכן כי טיוטת ההצעה להקמת הוועדה לא התקבלה "לא אתמול ולא היום".

בתגובה לדברים, טענו בלשכת שר הביטחון כי "הצעת ההחלטה הועברה אתמול בשעה 16:46, באמצעות הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, לגורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המשפטים, לאחר שיחת תיאום בנושא. שיחות בנוגע להצעה התקיימו גם בין לשכות השרים".

העימות הפומבי בין סער וגנץ נמשך עם הודעה נוספת לתקשורת שפרסמה לשכת שר המשפטים, בה נמתחה ביקורת חריפה על שר הביטחון: "סעיף  4 (ו) לתקנון עבודת הממשלה קובע כי לא תוגש על ידי שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר. לפי סעיף 31 לחוק ועדות חקירה תשכ״ט-1968 השר הממונה על החוק הנ"ל הוא שר המשפטים. עוד במוצ"ש – לאחר שלשכת שר הביטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא – הודע לה מלשכת היועמ"ש כי יש להעביר כל פנייה בנושא דרך שר המשפטים".

"ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת", הוסיפו בלשכת סער. "הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החיפזון והיעדר דיון מסודר, עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום א' השבוע, אינם מקובלים. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים".

על פי הדיווח בחדשות 12, בכירים בימינה, בהם שרת הפנים איילת שקד, הבהירו לגנץ כי לא יתמכו בהקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות, שכן פרשה זו כבר נחקרה והוגשו בה כתבי אישום. בכאן חדשות דווח, כי גורמים בקואליציה הביעו זעם על גנץ וטענו כי התנהלותו פוגעת בשלמות הקואליציה.

כזכור, גנץ הודיע בסוף השבוע האחרון על כוונתו להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. לדבריו, הוא "מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

בעקבות הודעתו של גנץ, דיווח פרשן חדשות 12, עמית סגל, כי בכיר בקואליציה מתח ביקורת על שר הביטחון ואמר כי הוא "מתנהג בצורה ילדותית עם הטרלות והודעות לתקשורת כל יומיים. הוא מוציא על כולנו את התסכולים על זה שהוא לא ראש ממשלה". גורם בכחול לבן הגיב, כי "בניגוד לאחרים, לגנץ יש כבר תוכניות פעולה ומהלכים חשובים לקדם וזו רק ההתחלה. אם ועדות חקירה לאסון במירון והצוללות הן הטרלות – נמשיך להטריל".

תגיות:גדעון סערבני גנץפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה