חדשות בארץ

בג"ץ: להרוס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד

השופט מינץ דחה את העתירה שהוגשה נגד הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד, וקבע כי יש להרוס את הבית

  • י"ג תמוז התשפ"א
זירת הפיגוע (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה היום (רביעי) פה אחד את העתירה שהוגשה נגד הריסת בית המחבל מונתסר שלבי, הנאשם ברצח יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי לפני כחודשיים בצומת תפוח בשומרון.

בפסק הדין כתב השופט מינץ: “די במגורים מעת לעת בבית כדי להקים זיקת מגורים. היעדרות מן הבית אינה מנתקת כשלעצמה את הזיקה. המפגע גם ביצע שיפוצים בנכס".

אלישע גואטה, אביו השכול של יהודה הי"ד, אמר לשופטים כי הוא מבקש הרתעה: “אני פונה לשופטים היום - אתם הולכים להחליט להחריב את הבית של המחבל, כי אם לא אתם תאבדו את ההתרעה הכי בסיסית נגד הרצח הבא. אם אתם לא תחליטו מהי באמת טובת ישראל, ואיך להגן עליה, אתם הולכים לגרום לרצח הבא של עוד יהודי. אני מבקש מכם, תחליטו מה טוב לטובת עם ישראל שלא יהיה פה מצב שעוד רוצח שפל כזה ירצח עוד מישהו בעם. בבקשה מכם, תחליטו מה יכולה לייצר הרתעה. בן עוולה שכזה הוא בן מוות, והבית שלו – שלא תישאר עליו אבן על אבן”.

מארגון "בצלמו" שמוביל את המאבק להרס בתי מחבלים נמסר: “אנחנו מברכים על ההחלטה וקוראים לראש הממשלה נפתלי בנט עוד להנחות מיידית את הכוחות להרוס עוד הערב את הבית, כל רגע שבית המחבל עומד על תילו זהו פרס לטרור. הרס בתי מחבלים זה כלי חשוב במאבק בטרור ובהרתעת הטרור וחשוב להתמיד בו במיידי. בנוסף, אנחנו קוראים לשר הביטחון להוציא צווי הריסה לבתי המחבלים הפלסטינים שרצחו את יגאל יהושע בלינץ האכזרי בלוד. אין סיבה שבתיהם ישארו על תילם".

הפיגוע הרצחני אירע לפני כחודשיים, כאשר המחבל מונתסר הגיע ברכב לצומת תפוח בשומרון, שם עמד בתחנת האוטובוס גואטה בן ה-19 מירושלים. כשהמחבל התקרב לתחנה, הוא הבחין באזרחים העומדים בה, וזיהה אותם כיהודים, עצר את הרכב, לקח את האקדח וצעק – "אללה אכבר", כיוון את נשקו לעומדים בתחנה, וירה כדורים רבים ממרחק קצר.

שלושה צעירים, תלמידי ישיבת איתמר, נפצעו בפיגוע, יהודה הי"ד נפצע קשה מאוד, ולאחר 4 ימים נפטר מפעיו, בניה פרץ נפצע בינוני ועמיחי חלא נפצע קל. ביום פטירתו של יהודה, נתפס המחבל לאחר מצוד והועבר לידי השב"כ.

תגיות:בג"ץיהודה גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה