חדשות בעולם

מי צריך מכונית כשאפשר לרכוב על חמור? הפתרון המוזר של תושבי לבנון

בשל המחסור בדלק ועליית המחירים בהתאם, תושבי לבנון מצאו פתרון יצירתי להתנייד ממקום למקום – באמצעות חמור. אך הפתרון יצר בעיה אחרת – כעת עלה הביקוש לחמורים ומחירם ממריא לשמיים

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

בחודש האחרון, רבים מתושבי לבנון נשארו בבתיהם וקיימו הפגנות נגד הממשל בשל המחסור בדלק במדינה. לבנון בקושי הספיקה להתאושש ממגפת הקורונה, וכבר צצה בעיה נוספת – לממשלה נגמר התקציב לייבא דלק, מה שגרר עליית מחירים קיצונית וביקוש למוצר.

יש לציין כי התחבורה הציבורית בלבנון אינה מפותחת מספיק ורוב התושבים מתניידים באמצעות רכבים פרטיים ואופנועים. משבר הדלק בימים האחרונים אילץ את התושבים למצוא דרכים יצירתיות להתנייד מבלי לפשוט רגל, מאז שמחירי הדלק גדלו פי 3.

על פי דיווח של מייק סקוט דורן, אנליסט אמריקאי המתמחה במזרח התיכון, יותר ויותר מתושבי לבנון החלו לרכוש חמורי משא, כדי שיוכלו להגיע למקום עבודתם או לבתי הספר. בשל כך, עלה מחירם של החמורים בהתאם.

בעמוד הטוויטר שלו, דורן מספר כי "החדשות המוזרות ביותר של היום מגיעות מלבנון. בשל המחסור בדלק במדינה, המחירים של החמורים ממריאים לשמיים, ומחיר של חמור אחד יכול להגיע לכ-200 דולרים. כשכל נסיעה כרוכה בתשלום יקר והתארגנות מראש, מפני שכל תחנות הדלק בדרכים סגורות לשימוש, אולי חמורים הם דווקא רעיון לא רע".

תגיות:חמוריםלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה