סלבס בהתחזקות

"עשיתי סוג של חוזה עם אלוקים: אני אעשה מה שצריך, ואתה תמנע ממני עוד כאב"

לרגל אלבומו החדש, אביתר בנאי מדבר על החזרה בתשובה, הקשר עם אלוקים והצורך שלו בקשר הזה ובתורה, חינוך הילדים בדור של טיקטוק, פייסבוק ועוד

אא

לרגל אלבום חדש שלו שרואה אור בימים אלו, הזמר אביתר בנאי מדבר על החזרה בתשובה, הקשר עם אלוקים והצורך שלו בקשר הזה ובתורה, חינוך הילדים בדור של 'טיקטוק' ו'פייסבוק' ועוד. 

בראיון ל'ידיעות אחרונות' מספר בנאי על תחילת התשובה שלו, ועל הרגע שבו עשה חוזה עם אלוקים. "אתה עלול למצוא את עצמך בונה אג'נדות ותפיסות עולם ואפילו חיים רוחניים שבבסיס בנויים על פחד. בראשית החזרה בתשובה שלי, אני חושב שככה זה היה. עשיתי סוג של חוזה עם אלוקים: אני אעשה מה שצריך, ואתה תמנע ממני עוד כאב ובלאגן".

מאז עברו הרבה מים בנהר, ואפילו חינוך הילדים שלו נראה אחרת ממה שתיאר. "מפחיד לגדל ילדים, הם כל כך תמימים ורכים והעולם מלא באינסטגרם, טיקטוק ופייסבוק, ומוכרים שם אשליות לרוב. אבל אני לא בראתי את העולם, ואני אפילו לא בראתי את הילדים שלי. ממני מבקשים רק לאהוב ולתת מקום. לכוון כשאני מרגיש שיש מי ששומע, ואני מבקש לבחור בחיים של תורה. אני רוצה שהם ידעו שאלוקים איתם בכל מקום שאליו יבחרו ללכת. 

גם על הזוגיות דיבר בנאי, ועל הקשיים שמתגלים בה במשך הזמן. "זוגיות זה המסע הכי עמוק בחיים. הכל מתחיל שם, והכל הולך לשם בסוף. זוגיות היא שיא העונג, אבל בשביל זה צריך לעבוד הרבה. זה שער שעמדתי מולו במשך שנים עד שיכולתי להיכנס בו, ולבחור באשתי היחידה. כל כמה זמן, הזוגיות שלי עמדה בפני שער. כשהצלחנו לעבור את זה, גילינו עולמות חדשים. אני לומד להיות בן זוג, לומד לאהוב. לא להיות ילד שצריך אמא. ללמוד לצאת מעצמי, לראותה אותה באמת. שהטוב שלה יהיה מה שאני מבקש, ולא רק את הטוב שלי.  אם אני אעבור את השער הזה אני אלמד לאהוב. זה להיות חשוף בנקודות הכי רגישות של האגו. זה יכול להיות מעליב ומשפיל, זה כל כך מורכב. לפעמים נראה שלהיות לבד זה הבחירה הקלה והנוחה יותר.

"תסכולים מצטברים עם השנים. מאבקים סמויים. אכזבות. דברים קשים שנאמרו חרותים בלב. כל כך הרבה אנשים עוברים את זה. השנים הראשונות נפלאות. התאהבות והרגשה שכל הבעיות נפתרו בדמותה או בדמותו הנפלאה של האהוב או האהובה. ואז מתחילים לנחות למציאות.

"אף אחד לא יכול לפתור לי את הבעיות שלי. זה לא עובד ככה. הרבה אנשים בגיל שלי מתגרשים. הרבה רואים אחרי זה שהם ממשיכים לקחת איתם את אותן הבעיות גם לקשר הבא שלהם. זה נראה כאילו הצד השני צריך להשתנות עבורי. שני הצדדים מרגישים ככה. זה מוזר, לא? אני מבקש לראות את האישה שלי. אני מבקש להיות נאמן לעצמי ולה. אני מבקש להיות קשוב לחסרונות שלה ושהם לא ירחיקו אותי ממנה.  יש משהו יותר גבוה מהרגשות המתחלפים שלי. יש בחירה, ברית, שם העונג הפנימי והפיזי מתחברים. זאת אהבה. וזאת המתנה הכי גדולה שיש בחיים", הוא מסכם. 

תגיות:אביתר בנאיזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה