חדשות בארץ

הקואליציה הפילה את הצעות אי האמון של האופוזיציה

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון הראשונות שהגישו סיעות האופוזיציה נגד ממשלת בנט-לפיד. השר זאב אלקין תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "תתחיל להכיר במציאות ולכבד את הכרעת הבוחר". נתניהו: "אלקין מדלג בקלילות מבהילה ממפלגה למפלגה למפלגה"

לפיד, בנט וסער, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד, בנט וסער, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את שתי הצעות אי האמון הראשונות שהגישו סיעות האופוזיציה בממשלת בנט-לפיד.

ההצעה של סיעת הליכוד בנושא "ממשלה שהוקמה בשקר ובהונאת הציבור ואין לה מנדט מהציבור" נדחתה ברוב של 49 תומכים מול 60 מתנגדים. ההצעה של סיעות ש"ס ויהדות התורה בנושא "כוונת הממשלה למחוק את זהותה היהודית של המדינה" נדחתה ברוב של 50 תומכים מול 59 מתנגדים.

בסיכום הדיון התגלע עימות בין השר המקשר בין הכנסת לממשלה זאב אלקין ובין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. אלקין תקף מעל הדוכן את נתניהו: "בעיניך, מה שמשרת אותך הוא תמיד יהיה לגיטימי, ומה שיגרש אותך מהשלטון הוא תמיד יהיה לא לגיטימי. זה שהפכת לא לגיטימי לישיבה בממשלה החדשה שהוקמה, לא הופך אותה, את חבריה ואת האזרחים שהצביעו בעבורה ללא לגיטימיים. הממשלה הזו בסך הכל לא רלוונטית בעבורך, וחשוב מכך, היא סופר לגיטימית בעיני אזרחי מדינת ישראל".

"אדוני יו"ר האופוזיציה, הגיע הזמן שתתחיל להכיר במציאות, לכבד את הכרעת הבוחר והכרעת הכנסת ולהבין שהפעם העם החליט אחרת, ושהמעמד שלך השתנה", הוסיף אלקין. "אחרי 12 שנים של כהונה כראש ממשלה הפכת ליו"ר אופוזיציה לגיטימי".

בעקבות דבריו של אלקין, ביקש נתניהו למסור הודעה אישית: "הדובר הקודם הוכיח את הכלל העתיק – כשאין לך טענה של ממש, הרם קולך. כולם יודעים עד כמה הדובר הקודם דואג למדינה ועד כמה הוא דואג לעצמו. הוא מדלג בקלילות מופלאה ממפלגה למפלגה למפלגה. הבעיה היא לא אם הממשלה הזו היא לגיטימית, הבעיה עם הממשלה הזו היא שהיא מסוכנת ולכן אנחנו נפיל אותה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים".

נתניהו בדברי התגובה (קרדיט: דוברות הכנסת)

תגיות:מליאת הכנסתזאב אלקיןהצעת אי אמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה