חדשות בארץ

ביוזמת ח"כ מוסי רז: "כנס אפרטהייד" בכנסת

חברי הכנסת מוסי רז ממרצ ועאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת יזמו את קיומו של כנס שכותרתו "בין כיבוש לאפרטהייד". חבר הכנסת עמיחי שיקלי פנה לאגף הטקסים וליועצת המשפטית של הכנסת בדרישה לבטל את האירוע: "פעולת חבלה מדינית, שתכליתה לערער את זכות קיומה של מדינת ישראל"

מוסי רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)מוסי רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי (ימינה) פנה הבוקר (שני) במכתב לאגף הטקסים וליועצת המשפטית של הכנסת בדרישה לבטל את קיומו של כנס שכותרתו "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד".

את הכנס, שמתוכנן להיערך מחר באולם ירושלים בכנסת, יזמו חבר הכנסת מוסי רז ממרצ, שמפלגתו חברה בקואליציה, וחברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת. בנוסף לנציגים של ארגוני בצלם ושוברים שתיקה, בכנס צפוי להשתתף באמצעות הזום פעיל ארגון Human Rights Watch, עומר שאקר. שאקר גורש לפני שנתיים מישראל לאחר שבית המשפט קבע כי ניצל את שהותו בה כדי לקדם חרם וסנקציות עליה. הערעור שהגיש נדחה על ידי בית המשפט העליון, שאישש כי הוא פעיל BDS.

במכתבו ציין שיקלי, כי בימים אלה משתתף שאקר בכנס "אפרטהייד" אנטי-ישראלי בטורקיה, יחד עם גורמים הקשורים לחמאס, הג'יהאד האסלאמי והאחים המוסלמים. עוד הוסיף, כי ארגון HRW "מוביל בימים אלה קמפיין חובק עולם המבקש לקבוע כי ישראל (בכל שטחה) היא 'משטר גזעני של אפרטהייד'. ארגון HRW עומד בין היתר מאחורי היוזמה להכנת 'הרשימה השחורה' של עסקים ישראליים שיש להחרימם באו"ם, מאחורי הניסיון להחרים את נבחרת ישראל בהתאחדות הכדורגל העולמית, וכן להוציא את ישראל מחברת התיירות Air b&b".

"השוואתה של מדינת ישראל למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה היא פעולת חבלה מדינית, שתכליתה לערער את זכות קיומה של מדינת ישראל, והמחשבה כי כנסת ישראל תארח כנס שזו כותרתו ויופיעו בו פעילי BDS בולטים היא לא פחות ממזעזעת".

"מאחר ומדובר בכנס שעצם כותרתו מהווה פגיעה חמורה בדמותה המוסרית של ישראל, ומאחר וצפויים להופיע בו ארגונים המקדמים באופן אקטיבי ומכוון דה-לגיטימציה וחרמות כנגד מדינת ישראל, אבקשכם לבחון מחדש את עצם קיומו של כנס מסוג זה בין כותלי הכנסת, ולכל הפחות למנוע את השתתפותו של ארגון HRW ודוברים מטעמו", סיכם שיקלי את פנייתו.

תגיות:הכנסתמוסי רזעמיחי שיקלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה