חדשות בריאות

באופן חריג: מחוסנים ומחלימים שנחשפו לחולת קורונה ייכנסו לבידוד

משרד הבריאות הורה למי שנכח ביום חמישי האחרון באולם קימרון בבית שאן, כולל מחוסנים ומחלימים, להיכנס לבידוד, זאת בשל חשיפה לחולת קורונה מאומתת. בשל התפרצויות קורונה בבנימינה ובמודיעין, חודשה החובה לעטות מסכות בבתי הספר ביישובים אלו, כולל בשטחים פתוחים

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ראשון) הודעה חריגה, לפיה על כל מי ששהה ביום חמישי האחרון במופע שהתקיים באולם קימרון בבית שאן בין השעות 19:30 ו-21:00 – כולל מחוסנים ומחלימים – להיכנס לבידוד ביתי מיידי ולהידגם לקורונה בהקדם האפשרי. זאת בשל נוכחות של חולת קורונה באולם בשעות אלו.

במשרד ציינו, כי "מקור המחלה עדיין בבדיקה, אך קיים קשר לחולה שחזר בעת האחרונה מחו"ל". משך הבידוד עבור מי ששהו באולם הינו 14 יום, או עשרה ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות, הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי לבידוד.

במהלך הימים האחרונים אותרו התפרצויות של הנגיף בבנימינה ובמודיעין. כ-500 איש הוכנסו לבידוד בבנימינה, לאחר ש-45 תלמידים אותרו כחולי קורונה מאומתים. במודיעין הוכנסו כ-90 תלמידים מבית הספר "אסיף" לבידוד, לאחר ש-11 תלמידים אובחנו כחיוביים לנגיף. בעקבות ההתפרצויות, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על צו המחדש את חובת עטיית המסכות בבתי הספר ביישובים אלו, כולל בשטחים פתוחים.

דו"ח אמ"ן, שפורסם הבוקר, מזהיר כי הוורינאט שמקורו בהודו מתפשט במהירות ברחבי העולם, ומסתמן כמידבק מאוד. לפי ניתוחים ראשוניים, וריאנט זה מדביק ב-60% יותר מאשר הווריאנט הבריטי הדומיננטי בארץ. מעדויות ראשוניות אף עולה, שהוא אלים יותר ומצריך פי 2.5 אשפוזים ביחס לווריאנט הבריטי. באמ"ן הדגישו, כי נראה שהיעילות של חיסון פייזר נשמרת מול הווריאנט, בפרט במניעת מחלה קשה, בעיקר בקרב מי שחוסנו בשתי מנות: "יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת וריאנט זה ואחרים מחו"ל ולמניעת המשך התפשטותו בארץ. מומלץ להאיץ את קצב ההתחסנות בארץ בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, ובפרט לוודא כי מחוסנים שחוסנו במנה אחת בלבד ישלימו בהקדם את קבלת המנה השנייה".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 46 נדבקים חדשים בקורונה. כ-16 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.3%. 290 איש בישראל מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 48 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 23 חולים מוגדר קשה, ביניהם 17 מונשמים. מניין הנפטרים נותר בימים האחרונים ללא שינוי, ועומד על 6,427.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהבידוד ביתיהווריאנט ההודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה