סיפורים אישיים

נהג המונית: "עצתו של הרב הצילה אותי ממאסר"

שמעתי את נשיפותיו מעבר לקו. הוא איש עסקים מצליח ואסרטיבי, ואינו רגיל לכך שמסרבים לו, עשרות עובדים נתונים למרותו ומצייתים למוצא פיו. 'אל תעשה שטויות', פלט בזעם כבוש

  • י' תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אני אבי, במקור מישראל, כיום בבלגיה. בשנות בחרותי המאוחרות נסעתי ללמוד בבלגיה, ושם התחתנתי. למרות ששהיתי בבלגיה כבר מספר שנים, השלטונות עדיין לא אשרו את בקשתי לקבלת אזרחות בלגית. בשל כך חידשתי את תעודת השהייה הזמנית שלי מדי תקופה.

"שנתיים עברו מיום נישואי, והתחלתי לחפש עבודה. ניסיונותיי עלו בתוהו, כיוון שאף מעסיק לא חפץ להעסיק עובד שעלולים מידי יום לקטוע את שהותו במקום ולאלצו לעזוב את הארץ ואת עבודתו. חברים טובים יעצו לי להתחיל לעבוד כנהג הסעות, ובמקביל הם יתאמצו להשיג עבורי תעודת זהות בלגית, כדי שאוכל לעבוד במשרה כלבבי.

"בארץ ישראל מתגורר רבי המובהק, שאיני עושה אף צעד משמעותי בלי להתייעץ עימו. שוחחתי איתו אודות הצעת העבודה, והוא בירך אותי בברכת הצלחה. בנוסף, ביקש ממני בכל לשון של בקשה שכיוון שעבודה זו אינה מוגבלת בשעות קבועות אלא תלויה בלקוחות, אקבע חברותא בשעה מסוימת, רצוי בשעות הבוקר, ואותה שעה תהא קודש לה', סגורה, חתומה ונעולה ללימוד התורה, וכמובן לא אערוך בה כל נסיעה, תהא רווחית ככל שתהא", ממשיך אבי בסיפורו האישי שפורסם בספר המומלץ "האמנתי כי אדבר".

"שמעתי לעצתו של רבי, וקבעתי חברותא עם ידיד בכל בוקר בין השעות 6:00-7:00. החלטנו ללמוד בצוותא את הדף היומי.

"באחד הערבים, תוך שאני מסיים סיבוב עקר נוסף ברחובות העיר מתוך ניסיון למצוא לקוחות, קיבלתי שיחת טלפון מיהודי אמיד, אחד מלקוחותיי ה'כבדים'. הא ביקש להזמין נסיעה לשדה התעופה בשעה 5:00 לפנות בוקר, תוך שהוא מציין כי הוא מוכן לשלם חמישים יורו, כפול מן התעריף הרגיל.

"חישבתי במוחי כי הדרך חזרה משדה התעופה לעירי הינה שעה אחת בלבד. אם נגיע לשדה התעופה בדיוק ב-5:00, אוכל להתייצב ב-6:00 בדיוק בבית המדרש ללימוד הקבוע. כמעט שהסכמתי, אך לבסוף התאזרתי באומץ וסירבתי. ידעתי כי די ב'פקק' אחד כדי שאאחר ללימוד עם החברותא.

מה קורה כשיהודי לומד תורה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

"הלקוח מבקש הנסיעה שמע את הסירוב, והגיב: 'אתן לך שישים יורו, אתה הרי זקוק לפרנסה, קח שישים לבריאות'.

"'אדוני, אני מצטער, אינני יכול', תשובתי השלילית עומדת על כנה.

"שמעתי את נשיפותיו מעבר לקו", ממשיך אבי. "הוא איש עסקים מצליח ואסרטיבי, ואינו רגיל לכך שמסרבים לו, עשרות עובדים נתונים למרותו ומצייתים למוצא פיו. 'אל תעשה שטויות', פלט בזעם כבוש, 'נותנים לך עבודה – תיקח, תקשיב לבעל ניסיון, גם אני עבדתי פעם קשה, אך לא בחלתי במאומה'.

"'אדוני, אני מאוד מצטער', השבתי, 'אך אינני יכול'. גם הוא לא התייאש: 'ידידי, אתה צעיר, אתה צעיר, צעירצ'יק, אל תשכח שאתה עדיין נמצא בתקופה שבה עליך לייצר את הפרוסה שאחר כך אחרים ימרחו עליה עבורך את השוקולד. תעבוד, אל תשתטה!'

"הוא סיים את המשפט, ואני השבתי: 'לא, אינני יכול'.

"'אתה עקשן, בחורצ'יק', הוא הגביר את קולו. 'אתה עוד תהיה סוחר טוב… בסדר, לא תרוויח שישים יורו, תרוויח מאה ועשרים יורו! הנה ידיד טוב שלי נוחת בשדה התעופה בשעה שאני ממריא, אבקש ממנו שיחזור איתך משדה התעופה. נו, מה אתה אומר על רעיון כזה?'

'לא!'

"הוא אמנם לקוח קבוע שלי, ולמרות שהסברתי לו על חברותא, הדף היומי, לימוד תורה, הוא לא קיבל את הדברים, וכך הבנתי ממנו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, שהוא אינו רואה בעין יפה את תשובתי השלילית.

"בשעה 4:30 לפנות בוקר, התקשרתי למעונו, כדי לוודא שהוא מצא נהג אחר. נמרץ ורענן כתמיד, התריס הוא כנגדי כי 'חאפר' בלגי שהתחרה איתי על אותו פלח נוסעים, יסיעו לשדה התעופה בשלושים יורו בלבד, וגם יחזיר משדה התעופה את חבירו. 'רציתי לתת פרנסה ליהודי', סנט בי, 'אך לא רצית'.

"המשך הסיפור הוא כי בשעה 5:20 לפנות בוקר כבר המתין היהודי, חברו של הלקוח, בשדה התעופה, לנהג שיקחנו משם. כעבור מספר דקות הוא עורר את חשדם של שוטרי שדה התעופה, שהגבירו את השמירה על המקום, וכפי שנוהגים בשדות התעופה ברחבי העולם מאז הפיגוע במגדלי התאומים, הם החלו לבדוק את מסמכיו. תוך כדי כך, הגיע ה'חאפר' הבלגי. השוטרים ביקשו להשלים את בדיקת ה'חשוד' שנפל לידיהם, וביקשו רשיונות מה'חאפר'… סוף דבר, רישיון הנהיגה שלו נשלל במקום, ולאחר מספר שבועות הוא נקנס בסכום של עשרת אלפים יורו. לו אני הייתי נתפס במקומו חלילה, הייתי מושלך היישר לבית הסוהר. אין לי אזרחות בלגית, ובימים האחרונים אבדה לי התעודה הזמנית. לא רוצה לחשוב מה היה מתרחש אם היו תופסים אותי בלעדיה...

המעשה עדיין לא מסתיים: "באותו יום למדתי עם החברותא כרגיל. כאשר סיימנו, בשעה 7:00, חשתי התרוממות רוח מיוחדת על שעמדתי בניסיון. כעבור שלש שעות, בשעה 10:00 בבוקר, צלצל הסלולרי שלי. על הקו היה איש עסקים גרמני שביקש להזמין נסיעה מבלגיה לגרמניה עם המתנה וחזור, עבורו ועבור חבריו. יצאנו ב-10:00 בבוקר וחזרנו לבלגיה ב-1:00 בלילה. שבתי לביתי עם רווח נקי של ארבע מאות יורו.

"במהלך הנסיעה שאלתי את נוסעי, 'כיצד זה שאתם, אנשי עסקים מהודרים ומכובדים, מזמינים נסיעה ארוכה כל כך ברגע האחרון?'", מוסיף אבי לשתף. "'יבול, יבול' (נכון, נכון) הנהן הגרמני בראשו, 'הזמנו נהג אחר כבר לפני שבוע, אבל היום בבוקר הוא התקשר אלינו וסיפר ששוטרי שדה התעופה שללו ממנו את רישיון הנהיגה… טוב שמצאנו אותך', סיים הנוסע ופיהק, בלא שהבין וידע את הסערה שעוררה בלבי תשובתו התמימה".

מה החשיבות של לימוד הדף היומי? הרב זמיר כהן מסביר:

רוצים להתחיל ללמוד את הדף היומי, ולא יודעים מאיפה להתחיל ועם מי ללמוד? חייגו למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות, 073-2221230

תגיות:סיפורים אישייםמונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה