חדשות בארץ

הותר לפרסום: נעצרו מבצעי הלינץ’ במשפחה יהודית באום אל-פחם

כתב אישום הוגש נגד תשעה ערבים תושבי הכפר זאלפה בוואדי ערה, שביצעו בחודש שעבר לינץ' במשפחה יהודית שנקלעה בטעות לכפרם

(צילום מסך, דוברות המשטרה)(צילום מסך, דוברות המשטרה)
אא

רכב המשפחה לאחר הלינץ' (קרדיט: דוברות המשטרה)

המשטרה ושירות הביטחון הכללי עצרו לאחרונה תשעה ערבים, החשודים בביצוע לינץ' במשפחה יהודית שנקלעה לאום אל-פחם במהלך הפרעות שהתרחשו ברחבי הארץ בחודש שעבר. כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום.

האירוע התרחש ב-13 במאי, כאשר בני המשפחה – הורים ושלושת ילדיהם הקטנים – נכנסו בטעות עם רכבם לכפר זאלפה שבוואדי ערה. בעקבות חסימת צומת מגידו שבכביש 65, החשודים תושבי הכפר המתינו שנוסעים יהודים ייכנסו אליו. כאשר זיהו את הרכב בו נסעה המשפחה כרכב של יהודים, הם החלו לידות לעברו אבנים ולצעוק "יהודים יהודים".

אב המשפחה פתח בנסיעה מהירה במטרה להיחלץ מהמקום, כשהחשודים רודפים אחרי הרכב במטרה להשיגו. לאחר מרחק רב, כשהרכב הגיע לתוך אום אל-פחם, חסמו אותו החשודים. הם החלו ליידות שוב אבנים לעבר הרכב ולחבוט עליו באלות. שלושת הילדים, שישבו במושב האחורי, ניצלו הודות לתושייתה של האם שסוככה עליהם בגופה. במהלך הלינץ' נגנב כלבה של המשפחה. הוא אותר כעבור מספר שעות על ידי בלשי תחנת המשטרה בעיר.

התקיפה נמשכה עד לחילוצם של בני המשפחה על ידי תושבים באום אל-פחם, שסייעו להם להגיע למרפאה מקומית בעיר. משם הם פונו למרכז הרפואי העמק בעפולה בליווי משטרתי.

במשטרה ציינו, כי "חקירה מהירה הובילה למעצרו של החשוד הראשון במעשה ובהמשך נעצרו עוד שמונה חשודים". מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, והבוקר – בתום חקירה משותפת של שב"כ והיחידה המרכזית במחוז חוף – הוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

תגיות:לינץ'ערביםהתפרעויותאום אל-פחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה