חדשות בארץ

האימאם מלוד נעצר בחשד להסתה לאלימות

המשטרה עצרה את אימאם המסגד הגדול של לוד, יוסוף אלבאז, בחשד לעבירות של הסתה לאלימות, טרור ואיומים, בעקבות פוסט הסתה בוטה שפרסם בפייסבוק

בית כנסת שהוצת בלוד בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית כנסת שהוצת בלוד בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אימאם המסגד הגדול של לוד, השייח' יוסוף אלבאז, נעצר הלילה (חמישי) על ידי בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, בעקבות פוסט בוטה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, ובו לכאורה קריאה לפגוע בשוטרים. מעצרו בוצע באישור פרקליטות המדינה. הוא נחקר במשרדי היחידה בחשד לעבירות של הסתה לאלימות, טרור ואיומים, ויובא במהלך היום לבית המשפט לדיון בהארכת מעצר.

אלבאז שיתף שלשום בפייסבוק קטע מסרט אמריקני בו נראה אזרח דוקר שני שוטרים ולאחר מכן מצית אותם, וצירף אליו את המשפט הבא: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק". לאימאם עבר עשיר בהסתה נגד יהודים – בפייסבוק, בתקשורת ובנאומים שהוא נושא מדי יום שישי במסגד בלוד. בחודש שעבר, במהלך מבצע "שומר החומות" ובעיצומם של ימי הפרעות שעשו ערבים ביהודים בערים המעורבות בישראל, הוא החריף את התבטאויותיו. בריאיון לחדשות 12 אמר השייח' כי עבורו ישראל הינה "מדינת אויב".

אלבאז בחודש שעבר (קרדיט: חדשות 12)

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, פנה אתמול בתלונה לפרקליטות המדינה ודרש לפתוח בחקירה נגד אלבאז. "שמח שהמשטרה נענתה לפנייתי", אמר הבוקר בתגובה למעצרו של האימאם. "השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא, ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים".

אמש דווח בכאן חדשות, כי ארבעה ערבים תושבי לוד, בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בחשד למעורבות בלינץ' שבוצע בחודש שעבר ביגאל יהושע הי"ד, במהלך ההתפרעויות האלימות של פורעים ערבים בעיר. יהושע נפצע באורח אנוש ונפטר כעבור מספר ימים מפצעיו. על פי הדיווח, גורם משטרתי טען כי מבחינה ראייתית קיים קושי לייחס לעצורים את עבירת הרצח. ההחלטה האם להגיש נגדם כתב אישום, ובאילו עבירות, תתקבל בקרוב עם סיום החקירה.

תגיות:לודהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה