חדשות בארץ

יגאל יהושע הי"ד – ההרוג היהודי הראשון בהתפרעויות

יהושע, תושב לוד שנפצע באורח אנוש בהפרות סדר אלימות של פורעים ערבים, נפטר אתמול מפצעיו. במשטרה יודעים את זהותם של כעשרה מתושבי העיר שהשתתפו בלינץ', ופועלים לאתר את שאר המעורבים

יגאל יהושע הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)יגאל יהושע הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

יגאל יהושע, תושב לוד בן 56 שנפצע לפני מספר ימים באורח אנוש במהלך הפרות סדר אלימות של פורעים ערבים, נפטר אתמול (שני) מפצעיו בבית החולים אסף הרופא. יהושע הי"ד הוא הקורבן היהודי הראשון בהתפרעויות, שהחלו בשבוע שעבר ברחבי הארץ. הוא הותיר אחריו אישה ושני בנים.

יהושע, שעשה את דרכו במכוניתו לביתו, נפגע בראשו מלבנה שהשליכו הפורעים הערבים לעברו. על פי הדיווח ב-ynet, מפרטי החקירה עולה כי כתוצאה מפגיעת האבן הוא עצר את הרכב. לאחר מכן, הפורעים ביצעו בו לינץ' והכו אותו באבנים ובמקלות. יהושע הצליח בכוחותיו האחרונים לברוח ולהגיע אל הכניסה לביתו, שם התמוטט. במשטרה יודעים את זהותם של כעשרה מתושבי העיר שהשתתפו בלינץ', ופועלים לאתר את שאר המעורבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים: "אני משתתף בצער משפחתו של יגאל יהושע ז"ל, שנרצח בלינץ' שבוצע על ידי פורעים ערבים בלוד. נבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא יימלט מעונש. יהי זכרו של יגאל ברוך ונצור בליבנו תמיד".

הנשיא ראובן ריבלין מסר: "אני שולח תנחומים וחיבוק אמיץ למשפחתו של יגאל יהושע, שנפטר מפצעיו במהלך החג לאחר שהותקף על ידי המון ערבי שטוף שנאה ואכזריות. הדעת אינה תופסת כיצד נגדעו חייו של איש נתינה, אהוב על הכול ומסור למשפחתו. הדין ימוצה עם כל אחד ואחד ממבצעי הרצח הנורא הזה".

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, כתב אמש לאחר צאת החג: "העיר לוד כואבת ומרכינה ראש. תנחומיי ותנחומי העיר לוד על הירצחו של יגאל יהושע ז"ל, תושב גני אביב בן 56 שנפצע באורח אנוש ביום שני בלילה, עם תחילת הפרעות בלוד, מלבנה שזרקו פורעים ערבים לעבר מכוניתו, מהגשר המוביל לשכונת מגוריו".

"מרגע פציעתו הוגדר מצבו קריטי. תושבי העיר, מכריו וקרוביו התפללו להחלמתו. בבית החולים אסף הרופא נלחמו על חייו, אולם פציעתו הייתה קשה ולמרבה הצער היום נקבע מותו".

"העיר לוד משלמת מחיר כבד במסגרת המהומות בערים המעורבות בכל הארץ. יהושע ז"ל הוא הקורבן היהודי הראשון שמקפח את חייו בפרעות הקשות. מכריו מספרים עליו שהיה אדם מקסים וטוב לב, עבד כחשמלאי עם יהודים וערבים והעניק סיוע לקשישים וניצולי שואה ללא עלות".

"הדעת אינה סובלת פגיעה באדם רק בשל היותו יהודי", הצהיר רביבו. "זהו מקרה איום ונורא שמחייב את כל תושבי העיר, יהודים וערבים, לחשבון נפש, להימנע מהסתות ומכל ביטוי של אלימות. המשטרה והשב"כ חוקרים את המקרה, ואנו מקווים שישימו את ידם על האחראים למעשה הנתעב. נמצה את מלוא חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי".

הממשלה אישרה הבוקר להאריך ב-48 שעות את מצב החירום האזרחי בלוד, עליו הכריז שר הביטחון בני גנץ ביום רביעי שעבר. ההארכה בוצעה לאור המלצתם של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומשטרת ישראל, ובהתאם לסמכויות מתוקף מצב החירום המיוחד בעורף שעליו הכריז שר הביטחון.

תגיות:לודערביםהתפרעויותיגאל יהושע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה