חדשות בארץ

חוק איחוד משפחות – המשבר הראשון בקואליציית בנט-לפיד?

הקואליציה לא העלתה לדיון בוועדה המסדרת את הארכת חוק איחוד משפחות, שנועד למנוע מתן אזרחות לפלסטינים הנשואים לערבים ישראלים, וזאת מחשש שלא יימצא לכך רוב. בגוש נתניהו ניצלו את המשבר כדי לתקוף את הממשלה

בנט וסער בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט וסער בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משבר ראשון: הקואליציה החליטה שלא להעלות היום (רביעי) לדיון בוועדה המסדרת את "חוק איחוד משפחות". מדובר בהוראת שעה, שנועדה לשלול מפלסטינים המתגוררים ביהודה, שומרון ועזה ונשואים לערבים ישראלים את האפשרות לקבל אזרחות או אשרת שהייה בישראל על מנת להתאחד עם בני משפחתם.

תוקפה של הוראת השעה, המוארכת מדי שנה מאז 2003, עומד לפוג ב-6 ביולי. אלא שרע"מ מתנגדת לחוק, וללא תמיכת הימין אין רוב להעברתו. על אף חשיבותו הביטחונית של החוק, והתמיכה העקרונית של הימין בהארכתו, הבהיר יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כי גוש הימין-חרדים יסייע לקואליציה להעבירו רק בתמורה לכך שהיא תתמוך בקידום החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

בגוש נתניהו ניצלו את המשבר כדי לתקוף את הממשלה. מהליכוד נמסר כי "בגלל ההרכב ההזוי של הממשלה החלשה של בנט היא לא מצליחה, כבר ביום השלישי לקיומה, להעביר הארכה של חוק איחוד משפחות כדי למנוע התאזרחות של מאות אלפי פלסטינים ומסתננים בלתי חוקיים – דבר שיחסל את המדינה היהודית. זו עוד סיבה לכך שאנו ושותפינו לימין האמיתי נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת בהזדמנות הראשונה".

יו"ר סיעת הציונות הדתית, אורית סטרוק, כתבה: "מנפלאות קואליציית בנט-לפיד-עבאס – הקואליציה לא מסוגלת לגייס רוב להחלטות בנוגע לחוק איחוד משפחות. לכן הורידו את הנושא מסדר היום ונעלו את ישיבת הוועדה המסדרת. מי שמקים ממשלה מפונצ'רת מראש, שיש בה הסכמה 'על 80%' אבל מסתבר שב-20% הנותרים כלולים האינטרסים הכי בסיסיים וקריטיים של מדינת ישראל – שלא יצפה מאיתנו להיות הגלגל הרזרבי שלו".

תגיות:הליכודרע"מחוק איחוד משפחותאורית סטרוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה