מעניין

תופעה מדהימה באוסטרליה: קורי עכביש מתועדים על פני קילומטרים במדינה

מה גורם לתופעה המוזרה שמתועדת בימים האחרונים סמוך לעשרות עיירות ברחבי אוסטרליה - קורי עכביש שמתפרסים על עשרות קילומטרים לאורך הכבישים?

אא

מה גורם לתופעה המוזרה שמתועדת בימים האחרונים סמוך לעשרות עיירות ברחבי אוסטרליה - קורי עכביש שמתפרסים על עשרות קילומטרים לאורך הכבישים?

מעניין לציין כי בתקופה זו, בעוד שרוב העולם נהנה מימים קייציים וחמים - באוסטרליה יורד גשם כבד המלווה בשיטפונו ורוחות, כאילו מדובר בשיא החורף. 

רשת הקורים שתועדה על ידי עשרות תושבים נראית כמחזה יפה להפליא, ולדברי חוקרים מקומיים - התושבים ממהרים להנציח את הרשתות העדינות, היות ובעוד ימים אחדים הן כבר לא יהיו שם. "הקורים עדינים מדי כדי להחזיק מעמד בשינויי מזג האוויר שישנם כעת באוסטרליה", אומרים המומחים. "העכבישים טווים את הקורים כלפי מעלה, על שדות ומקומות גבוהים - כדי להימלט מהשטפונות". 

חברת מועצה מקומית בשם קרולין קרוסלי, סיפרה כי כשירדה לשפת האגם לבדוק את נזקי השטפונות, ראתה רשת ענקית של קורי עכביש - כמותה לא ראתה מעולם. "ראיתי את התופעה הזו בעבר, אך לא בהיקף כה גדול", היא אומרת. 

חוקר חרקים אוסטרלי בשם קן ווקר מסביר כי העכבישים לא יכולים לשרוד לזמן ארוך במקומות הגבוהים, כי הם חרק שחי על הקרקע. אולם במקרה של סכנה לחייהם הם יעלו למקום גבוה בעזרת הקורים, וכשירגישו מספיק בטוחים, הם יירדו בחזרה לקרקע.

צפו בסרטון ובתמונות המרהיבות, כפי שהוצגו ברשת החדשות המקומית 9News:

 

תגיות:אוסטרליהמדהיםעכבישיםתופעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה